וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מצפה להתחלת יישום הפסקת האש

הארץ

13.6.2001 / 20:13

בצהריים התקיימה פגישה משולשת עם ראש הסי-איי-אי; החמאס והג'יהאד: לא נשנה אסטרטגיית הפעולה

מאת אמנון ברזילי דניאל סובלמן עמוס הראל והסוכנויות

ג'ורג' טנט ראש הסי-איי-אי, ג'ורג' טנט חזר היום (רביעי) לארה"ב, לאחר שהודיע כי הוא מצפה להתחלת ביצוע הצעדים ההדדיים, כדי למלא אחר הדרישות המיידיות לתוכניתו להפסקת אש. השליח האמריקאי ויליאם ברנס יצטרף לנשיא ג'ורג' בוש בסיורו באירופה, וייפגש הערב, יחד עם מזכיר המדינה קולין פאואל, עם שר החוץ שמעון פרס. דובר צה"ל, רון כיתרי, אמר ב"ערוץ 2" כי הפסקת האש התחילה היום בשעה 15:00.

שר הביטחון, בנימין בן אליעזר דן עם המטכ"ל על יישום תוכנית טנט, בעקבות הפגישה המשולשת שהיתה היום בצהריים עם טנט ועם ראשי מנגנוני הביטחון הפלשתינים. טנט כינס את הפגישה במטרה לקבוע לוח זמנים להכרזה על הפסקת אש ויישום המסמך הביטחוני שגיבש.

מפקד הביטחון המסכל הפלשתיני בגדה, ג'יבריל רג'וב, אמר לאחר הפגישה עם טנט, כי היא נכשלה מאחר שהנציגים הישראלים סירבו להתחייב על צעדים כלשהם, בהם הקלות בסגר על הערים בגדה וברצועה.

החמאס והג'יהאד: לא נשנה אסטרטגיית הפעולה

"החמאס לא תשנה את האסטרטגיה שלה למען הצעותיו של טנט", אמר בכיר החמאס, איסמאעיל אבו שנב. בכיר הג'יהאד האיסלאמי, נאפז עזאם, אמר כי תנועתו מקווה שלהצעות טנט יהיו "השלכות שליליות", שכן לפלשתינאים ידוע שישראל "אינה מעוניינת בשלום ואין ביכולתה לתת עוד הרבה".

עזאם אמר ממקום מושבו ברצועת עזה, כי מטרת הצעותיו של טנט "לספק ביטחו לישראלים ולהכשיל את האינתיפאדה". עם זאת אמר עזאם, כי "הפלשתינאים ידבקו באחדותם, הנחוצה כדי לעמוד מול ישראל".

נראה, כי למרות ההצהרות, לא יתעלמו שתי התנועות מהתשובה החיובית שנתן אתמול לפנות בוקר יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר ערפאת, לשליח האמריקאי.

בוש בירך את טנט

מזכ"ל האו"ם, קופי אנאן, נועד בצהריים עם הנשיא חוסני מובארק בארמון הנשיאות בקהיר. בפגשיה השתתפו גם שר החוץ המצרי, אחמד מהאר, ואחד מיועציו של אנאן. בתום הפגישה, ביקש אנאן מישראל והפלשתינאים לדבוק בתהליך הדפלומטי, בעקבות חיזוק הפסקת האש.

הנשיא, ג'ורג' בוש, שוחח היום בטלפון עם טנט כדי לברכו על שהשיג את הסכמתם של ישראלים ופלשתינאים להפסקת אש. "לדעתו של הנשיא, מה שחשוב כעת הוא לפעול בשטח על מנת לבסס את הפסקת האש, כצעד ראשון חיוני שיוביל לצעדים בוני אמון. ארה"ב מצפה להתקדמות וכך גם העולם", מסר דובר בית הבית הלבן. מחר עומד בוש לשאת הצהרה משותפת עם האיחוד האירופי על המצב במזרח התיכון. טנט ייצא מישראל לאירופה שם ייפגש עם בוש ויבשר לו על ההתפתחויות החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully