וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופטים פרוקצ'יה ולוי ימונו לבית המשפט העליון

הארץ

13.6.2001 / 22:19

אהרן ברק ושר המשפטים סיכמו על המינוי; שטרית: לראשונה יכהן איש שצמח במעברות

מאת גדעון אלון

הוועדה לבחירת שופטים תאשר בחודש הבא את מינויים של שני שופטים חדשים לבית המשפט העליון: שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב אדמונד לוי, ושופטת בית המשפט המחוזי בירושלים איילה פרוקצ'יה. כך סיכמו נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק, ושר המשפטים, מאיר שטרית.

השופטים אדמונד לוי ואיילה פרוקצ'יה כיהנו בשנה האחרונה כשופטים בפועל בבית המשפט העליון ושופטי בית המשפט העליון הביעו שביעות רצון רבה מיכולתם.

בפגישה גם סיכמו ביניהם ברק ושטרית ששופטת בית המשפט המחוזי בירושלים מרים נאור, תמונה כשופטת בפועל בבית המשפט העליון למשך ששה חודשים - מ-17 ביוני עד ל-16 בדצמבר. נאור היתה בהרכב של בית המשפט המחוזי שהרשיע את אריה דרעי. היא רעייתו של אריה נאור, שהיה מזכיר הממשלה בעת כהונתו של מנחם בגין כראש הממשלה.

עם מינויה של איילה פרוקצ'יה לבית המשפט העליון, יהיו לראשונה ארבע נשים בבית המשפט העליון - השופטות טובה שטרבסרג-כהן, דליה דורנר, דורית בייניש ואיילה פרוקצ'יה. כמו כן יכהנו עתה בבית המשפט העליון שני נציגים לעדות המזרח, השופטים אליהו מצא ואדמונד לוי.

הנשיא ברק רצה למנות רק את השופטת פורקצ'יה במינוי קבע לבית המשפט העליון ואת שני השופטים הנוספים למנות במינוי זמני, כדי לאפשר לשופטים בבית המשפט העליון להתרשם מיכולתם השיפוטית. ואולם, שטרית עמד על כך שיאושרו בו זמנית שני מינויים של קבע. שטרית תמך במינויו של אדמונד לוי משום ש"הוא משפטן מצויין וכן משום שלראשונה יכהן בבית המשפט העליון איש שצמח במעברות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully