וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נתוני המכירות הקמעוניות ואזהרת נוקיה הובילו הירידות; סיסקו איבדה 6.6%

גיא צ'אק

13.6.2001 / 23:30

יצרנית הציוד לרשתות תקשורת משרדיות אוויה נפלה ב-11% לאחר שהורידה את תחזית ההכנסות לשנת הכספים 2001

נתוני המכירות הקמעוניות גרמו למצב רוח פסימי אצל המשקיעים, שכן הם העידו על המשך ההאטה בכלכלת ארה"ב.

המכירות עלו בשיעור נמוך מהצפוי בחודש מאי וסיפקו אומדן נוסף להאטה הפוקדת את הכלכלה הגדולה בעולם. בנוסף, נרשמה עלייה חדה מהצפוי במחירי היבוא באותה תקופה. מדד מניות הטכנולוגיה נסגר בירידה של 2.2% והדאו ג'ונס ירד ב-0.7%. האזהרה של נוקיה (סימול NOK) המשיכה להכביד על מניות הטכנולוגיה בוול סטריט.

האנליסטים מציינים כי נתוני המכירות הקמעוניות יחד עם האזהרה של נוקיה יצרו אווירה שלילית בשוק. בקרב מניות הבלו צ'יפ בלטו הרשתות הקמעוניות במגמת ירידה. את הירידות במגזר יצרניות ציוד התקשורת הובילה סיסקו (סימול CSCO) שאיבדה 6.6%, אינפיניון (סימול IFX) ירדה ב-2.9% ונורטל (סימול NT) ירדה ב-6.4%. נוקיה, לעומת זאת, התאוששה ורשמה עלייה של 1.4%.

לוסנט (סימול LU) נפלה ב-8.8% לאחר שחברת S&P הודיעה אמש כי היא מורידה את דירוג האג"ח של לוסנט, לנוכח חוסר יכולתה לשפר את רווחיה ואת זרימת המזומנים לחברה. יצרנית הציוד לרשתות תקשורת משרדיות אוויה (סימול AV) נפלה ב-11% לאחר שהורידה את תחזיות ההכנסות לשנת הכספים 2001, בעקבות האטה חדה מהצפוי במכירות בעיקר בשוק האירופי. החברה ציינה כי כחלק ממהלך של קיצוץ עלויות בכוונתה לקצץ ב-3,000 משרות, כ-11% מכוח העבודה בחברה.

יצרנית המזון קראפט (סימול KFT) גייסה אתמול בהצלחה בוול סטריט 8.7 מיליארד דולר, לפי מחיר של 31 דולר למניה. שוויה של החברה יגיע ל-54 מיליארד דולר. זו היתה ההנפקה הגדולה ביותר בתולדות וול סטריט אחרי הנפקת AT&T וויירלס (סימול AWE)שהתבצעה בשנה שעברה. מניית קראפט התחילה היום להיסחר בוול סטריט והוסיפה 0.8% בלבד, בהתאם לציפיות האנסליטים.

יצרנית ציוד הצילום פולארויד (סימול PRD) הודיעה היום על קיצוץ רבע מכלל עובדיה במאמץ לחזור לרווחיות. החברה שיגרה אזהרת רווח חמורה: היא צופה להפסיד פי 10 ויותר ממה שציפה השוק. נראה כי המשקיעים מאמינים להתייעלות והמניה עלתה ב-5.7%.

ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק (סימול GE) הציעה למכור אחזקות בשווי 2.1 מיליארד דולר כדי לשכנע את רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי לאשר את המיזוג בינה לבין חברת התעשייה האניוול (סימול HON). היקף המיזוג - 42 מיליארד דולר; מניית ג'נרל אלקטריק הגיבה להודעה בירידה של 1.9%, מניית האניוול ירדה ב-2.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully