וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאנדטק היתה אופטימית מדי: תפספס את התחזיות לרבעון השני; צופה הפסד עצום של 17-24 ס' למניה

גתית פנקס

14.6.2001 / 11:50

התחזית היתה לרווח של 9 ס' למניה; ראובן בן מנחם, מנכ"ל פאנדטק: "קצב החוזים עליהם אנו חותמים ירד, כמו גם השווי של העסקות"; תפטר כ-40 עובדים, נוסף לאלה שפוטרו בסוף מאי

מי שחשב שעונת אזהרות הרווח לרבעון השני תהיה סולידית יותר, שכן רוב החברות כבר חתכו תחזיות לשנה כולה ברבעון הראשון - לא בהכרח צדק. אתמול סיפקה חברת אורבוטק את יריית הפתיחה, והיום לפנות בוקר הצטרפה אליה גם חברת פאנדטק , אולם אצלה ההודעה לוותה בפיטורי עובדים נוספים, בניגוד לאורבוטק שהודיעה שאינה מתכוונת לקצץ בעובדים.

מסתבר, שגם הנמכת התחזיות שביצעה פאנדטק לאחר הדו"חות לרבעון הראשון של 2001 היתה אופטימית מדי, והיום הנהלת החברה מודיעה על כך שעקב התארכות מחזור המכירות שלה, היא צופה שהכנסות הרבעון השני של השנה יהיו נמוכות מן התחזיות ויסתכמו ב-10-11 מיליון דולר. ברבעון הקודם החברה הציגה הכנסות של 13.1 מיליון דולר והתחזיות לרבעון השני של 2001 דיברו על הכנסות של כ-15 מיליון דולר.

ברבעון הקודם החברה הצליחה להציג איזון בשורת הרווח למניה בניכוי הוצאות חד פעמיות והוצאות פחת (או הפסד של 4 סנטים למניה בהכללתם). לירידה הדרסטית הצפויה בהכנסות ברבעון השני יש גם תרגום לשורת הרווח הנקי, שתשוב להיות צבועה באדום: כעת פאנדטק, המתמחה בתשלומים אלקטרוניים לבנקאות באמצעות האינטרנט, צופה הפסד עצום של 17-24 סנט למניה (בניטרול הוצאות חד פעמיות והפחתות מוניטין).

שוויה הממוצע של כל עסקה ירד

ראובן בן מנחם, יו"ר ומנכ"ל פאנדטק, אמר היום כי החברה מרגישה שקצב החוזים עליהם היא חותמת בכל רבעון הואט, ובנוסף, השווי הממוצע של העסקות שלה ירד. "עם זאת, יש לנו את כל האינדיקציות לכך ששמרנו על נתח השוק שלנו", הוא אומר.

התוצאות הפיננסיות לא היו המקום היחיד בו החברה הפגינה אופטימיות. היום הסתבר כי החברה נאלצת לשחרר כ-40 עובדים נוספים (או 12% מכוח האדם שלה), וזאת לאחר שברבעון הקודם הודיעה על פיטורים של 40 עובדים. אחרי הפיטורים יוותרו בחברה כ-315 עובדים.

יצויין, פאנדטק אמרה בזמנו כי היא צופה שמבנה ההוצאות שלה יקטן ב-2001 ב-2-3 מיליון דולר לאור הקיצוצים. לא ברור אם את 12% הנוספים שהיא מתכוונת לפטר ינחם ה"תירוץ" שלשמו הם פוטרו: רצון להגיע לנקודת איזון ברבעון הרביעי של 2001, למרות שרמת ההכנסות ירדה.

בן מנחם אומר כי הפוטנציאל שטומן בחובו ה-Pipeline מוסיף להיות חזק, וזאת למרות שמחזורי המכירות של החברה מתארכים. את הרבעון סיימה החברה עם מזומנים ושווי מזומנים של 61.8 מיליון דולר, ובשלב זה יש לה 58 מיליון דולר.

פאנדטק, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק לפי שווי שוק של 130 מיליון דולר, תלתה את האשם לאזהרת הרווח גם בכך שלא עבר מספיק זמן כדי שצעדי הקיצוץ בהם נקטה יתחילו להשפיע על רמת ההוצאות שלה. בשיחת הוועידה שתקיים היום החברה עם אנליסטים (בשעה 17:30 שעון ישראל) היא ודאי תיתן הערכות מספריות נוספות לגבי השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully