וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא קונה לפעילות החשמל של מרנטיקס: תימכר תמורת 6.8 מ' ש' למנכ"ל סתיו

גתית פנקס

14.6.2001 / 13:07

מרנטיקס ביצעה בשנה שעברה מיזוג הפוך עם השלד הבורסאי סתיו; רק מתמודד אחד ניגש למכרז וזכה - דב סטריקובסקי, המנכ"ל

בחודש שעבר הודיעה חברת מרנטיקס ברודבנד הישראלית (סימול MXB) כי דירקטוריון החברה החליט למכור את הפעילות הקשורה לעבודות חשמל, ולהתמקד רק בטכנולוגיה לניתובה של תנועה באתרי אינטרנט והאצת ביצועיהם. היום מודיעה החברה כי נמצא רוכש בדמות דב סטריקובסקי, שמשמש כמנכ"ל סתיו מערכות אלקטרוניות. סטריקובסקי ירכוש את החברה תמורת 6 מיליון שקל.

אך ראשית קצת רקע: מקורה של מרנטיקס ברודבנד הוא במיזוג הפוך (Reverse Merger) של הסטארט אפ מרנטיקס עם חברת סתיו, שנחשבה לשלד בורסאי, לאור היקף פעילותה הנמוך בעסקי החשמל. לפי תנאי העסקה, רכשה בדצמבר 2000 חברת סתיו הישראלית את כל הון המניות של מרנטיקס, ובתמורה קיבלו בעלי המניות במרנטיקס כ-75% מהון המניות של החברה הממוזגת. מרנטיקס ברודבנד הוא שמה של החברה המאוחדת: מרנטיקס-סתיו.

מרנטיקס היא חברת סטארט אפ, שפיתחה מערכת הניצבת בכניסה לאתרי אינטרנט ומבקרת באופן שוטף את כניסות המשתמשים אליו. השרת שפיתחה החברה מסנן את הכניסות לאתר, פותר בעיות של הצפת תעבורה ונקרא Stic Server. כבר בעת ביצוע המיזוג המהופך, היתה כוונה מצד מרנטיקס למכור את פעילות החשמל, וטיוטות לכך הועברו לבורסת ה-AMEX שם נסחרת מרנטיקס ברודבנד, אולם הנהלת הבורסה בחרה שלא לאשר פעולה שכזו בתחילת דרכה הציבורית של מרנטיקס.

החשמל לא סינרגטי למרנטיקס

מועצת המנהלים של מרנטיקס ברודבנד הסבירה בעבר כי הסיבה למכירה טמונה בכך שהפעילות הקשורה בחשמל בה עוסקת סתיו אינה סינרגטית לזו של מרנטיקס, מכבידה על תזרים המזומנים שלה, ומקטינה את המשאבים אותם יכולה החברה להפנות לפעילויות פיתוח.

על כן, מרנטיקס ברודבנד ביצעה מכרז במסגרתו הציבור הוזמן להציע הצעות לרכישת פעילות סתיו, פרויקטים שהיא אמורה להתחיל בהם, 40 עובדיה (אם יבחרו להישאר), המבנים שלה והתחייבויותיה. אולם רק מתמודד אחד ניגש למכרז: סטריקובסקי, ואולי זו גם הסיבה שלכן הוא זה שזכה.

סכום הרכישה יהיה 1.45 מיליון דולר (או 6 מיליון שקל), בתוספת של 204 אלף דולר (או 840 אלף שקל) - הוצאות סתיו בין אפריל למאי ששילמה מרנטיקס ברודבנד, ועל סטריקובסקי יהיה להשיבן. מתוך הסכום, 604 אלף דולר (או 2.5 מיליון שקל) ישולמו בתשלומים של 24.1 אלף דולר (כ-100 אלף שקל) שיחלו בפברואר 2002, ו-845 אלף דולר נוספים (3.5 מיליון שקל) ישולמו באמצעות לקיחת חובות החברה.

כאשר שאלנו בחודש שעבר, מה יוצא מכל התהליך הזה לבעלי המניות של סתיו - אמר לנו מקורב לחברה כי, "כרגע לא הרבה", ושייך זאת למחיר המניה. מניית מרנטיקס נסחרת היום במחיר של 2 דולרים, וזאת לעומת מחיר של יותר מ-8.5 דולרים בשיא.

"גם בעלי המניות של סתיו, שדוללו בעת הכניסה של מרנטיקס, מבינים שבמקום עסק מפסיד הם קיבלו עסק שיש לו מספיק כסף בקופה ורשימת בעלי מניות מכובדת. אין מה להשוות בין הפוטנציאל של פעילות החשמל לבין הפעילות ההיי-טקית של מרנטיקס, שאנחנו מקווים שתצליח", הוסיף המקורב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully