וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטכנולוגיה צנחו בעקבות אזהרות רווח במגזר התקשורת; נוקיה איבדה 8.1%

דפנה מאור

14.6.2001 / 20:04

אזהרת רווח של ST פגעה במגזר המוליכים למחצה; UPC צנחה ב-13% לשפל היסטורי

מניות הטכנולוגיה באירופה רשמו ירידות חדות היום, בהמשך לאזהרת הרווח של נוקיה, ותחזיות קודרות לטווח הקצר מחברות בתחום התקשורת. ST, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, פירסמה אזהרת רווח במחציתו השנייה של יום המסחר, ומשכה את המגזר לירידות. בלונדון נסגר הפוטסי בירידה של 1.2% בהובלת וודאפון; בפאריס ירד ה-CAC ב-1.1%; פרנקפורט יורדת ב-1.2%.

לאווירה השלילית הוסיפה תחזית כלכלית שפירסם היום הבנק המרכזי של אירופה (ECB). הבנק עידכן את תחזיות הצמיחה והאינפלציה לגוש היורו לשנת 2001, על מנת לשקף את ההאטה השוררת כעת באירופה. הבנק המרכזי מעריך כעת כי הצמיחה בגוש היורו תהיה בטווח של 2.2%-2.8%, בניגוד להערכות קודמות לצמיחה של 2.6%-3.6% אותן פירסם בדצמבר.

נוקיה חזרה ליפול היום, לאחר שפירסמה ביום שלישי אזהרת רווח קשה. יצרנית הטלפונים הסלולריים הפינית נפלה ב-8.1%. מתחרתה אריקסון ירדה ב-5.9%.

סמנכ"ל התפעול של אלקטל (סימול ALA) אמר היום כי הוא צופה כי בטווח הקצר תימשך ההאטה החריפה בשוק התקשורת. ייתכן, אמר קריש פראבהו, שתוך שנה תחול התאוששות בהשקעות ההון בשוק הטלקום. ההאטה בהשקעות ההון היתה הגורם העיקרי לפגיעה ברווחיותן של יצרניות ציוד התקשורת ברבעונים האחרונים. מניית החברה ירדה ב-3.4%.

במגזר המוליכים למחצה חיזקה את הטון השלילי אזהרת רווח של ST, יצרנית השבבים הגדולה באירופה. החברה הזהירה היום כי מכירות הרבעון השני יהיו נמוכות מהתחזיות. החברה נימקה את האזהרה בכך שהזמנות מלקוחות מסוימים בוטלו ובשל ההאטה הכללית בשווקים של לקוחותיה, כמו יצרניות טלפונים סלולריים. מניות החברה נפלו ב-4.2% בבורסת פאריס. המתחרות אינפיניון ופיליפס ירדו ב-2.3% ו-4%.

מניית חברת הכבלים הגדולה באירופה, UPC, צנחה ב-13%. היא השלימה נפילה של 95% משיאה בתחילת 2000, ונסחרת עתה בשווי שוק של 1.6 מיליארד דולר. חברת התוכנה הגדולה באירופה, SAP, אמרה היום כי תעמוד בתחזית הרווח וההכנסות לשנת 2001. למרות זאת יורדות מניותיה ב-5.2%.

גלקסו סמיתקליין, חברת התרופות הבריטית, הודיעה היום על כוונתה לקצץ אלפי משרות במהלך 3 השנים הקרובות. בתגובה עלתה מנייתה ב-0.2%. מתחרתה אסטרה זנקה עלתה ב-0.8%. מגזר זה היה בין נקודות האור הבודדות במסחר באירופה היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully