וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ST, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, פירסמה אזהרת מכירות בעקבות ההאטה בשוק

דפנה מאור

14.6.2001 / 18:27

האזהרה מגיעה בעקבות אזהרתה של נוקיה, מהלקוחות הגדולים ביותר של ST

יצרנית המוליכים למחצה הגדולה באירופה, STMicroelectronics, הזהירה היום כי מכירות הרבעון השני יהיו נמוכות מהתחזיות. החברה נימקה את האזהרה בכך שהזמנות מלקוחות מסוימים בוטלו ובשל ההאטה הכללית בשווקים של לקוחותיה, כמו יצרניות טלפונים סלולריים. מניות החברה נופלות ב-5.8% בבורסת פאריס, במקביל לירידה בכל המגזר.

ST מצפה עתה לרשום הכנסות של 1.55-1.6 מיליארד דולר ממכירות, לעומת תחזית קודמת של 1.65 מיליארד דולר. אזהרתה היכתה בשוקי ההון באירופה יומיים לאחר אזהרה מפתיעה של נוקיה, אחת מלקוחותיה הגדולים של ST.

מניות של יצרניות שבבים אחרות באירופה נופלות אף הן בעקבות ST. אינפיניון ופיליפס, שתי מתחרותיה הגדולות, יורדות ב-3.3% ו-3.5%. מניית נוקיה נופלת ב-7.5%. בוול סטריט יורד מדד מניות המוליכים למחצה ב-3.5%.

שוק המוליכים למחצה עבר להאטה חריפה לאחר אחת השנים בטובות בתולדותיו. חברות רבות, בהן המתחרה הגרמנית של ST, אינפיניון, פירסמו אזהרות רווח. מעניין לציין כי הנפגעות האחרונות היו דווקא חברות שמתמחות בייצור שבבים לתעשיית הסלולר והאלקטרוניקה, בעוד שחברות המייצרות שבבים למחשבים אישיים, כמו אינטל ו-AMD (סימול AMD) דיווחו על התייצבות, לאחר שבשנה שעברה עברו תהליך דומה של האטה חריפה.

הגורם לכך הוא הפרש הפאזה במחזוריות של הענפים של הלקוחות של יצרניות השבבים. ההאטה בשוק המחשבים האישיים, שהוא שוק בשל ורווי יותר משוק הסלולר, הקדימה להגיע. עתה נמצאות יצרניות השבבים למחשבים אישיים בשלב שלאחר הנפילה, והן גם מנסות לתקן את סיכוייהן להתאושש על ידי פנייה לשווקים חדשים. מנגד, ההאטה עבור נוקיה, אריקסון ומוטורולה, מיתרגמת לפגיעה בחברות האירופיות והאסיאתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully