וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסלומון סמית ברני מורידים ציפיות מאם סיסטמס - גם על רקע אזהרת הרווח של סיליקון סטורג'

גתית פנקס

14.6.2001 / 18:13

"הרבעון השני מסתמן כקשה עבור תעשיית המוליכים למחצה, ומשלוחים של מוצרים לתעשייה זו נפלו ב-10% באפריל מהחודש המקביל"; חותכים תחזית הכנסות לרבעון השני ב-8%

אזהרת הרווח לרבעון השני של חברת סיליקון סטורג' (סימול SSTI) לרבעון השני (פורסמה אמש בסיום המסחר), שהיתווספה לאזהרות מכיוונן של חברות המספקות ציוד לחברות מוליכים למחצה וטלקום, מובילה את בית ההשקעות סלומון סמית ברני להוריד את התחזיות מהחברה הישראלית אם סיסטמס .

לדברי האנליסטים ויקטור הלפרט ורובין נזרזדה, הנתונים האחרונים שפורסמו ושנוגעים לתעשיית המוליכים למחצה ותעשיות הקשורות אליה, מציירים תמונה קשה בנוגע לרבעון השני. לפני כשבוע פירסם ארגון תעשיית המוליכים למחצה (SIA) נתונים לפיהם הרבעון השני יהיה חלש, אולם השלישי יביא עמו צמיחה קלה בתחום.

מבדיקה של משלוחי מוצרים לתעשיית המוליכים למחצה בחודש אפריל, עולה כי הרבעון השני של השנה החל ב"רגל שמאל", וכי באפריל המשלוחים נפלו ב-10% מאלה של אפריל 2000 - דבר שמצא ביטוי גם באזהרות הרווח המרובות של חברות בתחום. זאת, לעומת ירידה של 4% שנרשמה בחודש מארס מהתקופה המקבילה.

הצטברות המלאי היא עדיין נושא חשוב

להערכת האנליסטים, הצטברות המלאי היא עדיין נושא אקוטי, שגורם לדרישה היום למוצרי הספקיות לתעשיית המוליכים למחצה להיות נמוכה יותר, וגם סיבה זו גרמה להורדת התחזיות לאם סיסטמס, יצרנית זכרונות הפלאש.

עם זאת, האנליסטים מציינים כי שני סוגי הלקוחות הגדולים ביותר אליהם פונה אם סיסטמס אמורים לצמוח בשנים הקרובות. התחום האחד, הוא זה של התקני הגישה לאינטרנט, שצפוי לגדול ב-50% במשך 4 השנים הקרובות, כמו גם תחום ציוד התשתיות, שיצמח ביותר מ-30% בתקופת הזמן הזו.

והשינוי במספרים: הכנסות החברה לרבעון השני צפויות כעת להסתכם ב-13.8 מיליון דולר - ירידה של 8% מההערכות הקודמות של בית ההשקעות. ההפסד הצפוי למניה ברבעון הוא 8 סנטים למניה, בעוד התחזית הקודמת היתה להפסד של 7 סנטים למניה.

"הדרישה למוצרי אם סיסטמס יכולה לעלות בהמשך ביחד עם התעשייה כולה, ואנחנו מעריכים כי המחצית השנייה של 2001 תהיה טובה עבור החברה", אומרים האנליסטים. אך באותה נשימה הם מורידים את התחזיות לשנת 2001. כעת, הם מצפים להכנסות של 74 מיליון דולר ב-2001 ולהפסד של 18 סנט למניה, בסנט אחד מתחת לתחזית ההפסד הקודמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully