וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: משקיעים זרים הקפיצו את הדולר ל-4.1680 ש'; מחזור המסחר - כמיליארד ד'

ליאור כגן

14.6.2001 / 18:04

הדולר החל להתחזק עם היוודע דבר הפיגוע בכביש המנהרות; ההתחזקות בדולר - למרות המרות הדולרים של אמצע החודש; היציג נקבע על 4.1640 שקלים

יום המסחר בשוק המט"ח התנהל במגמה ברורה של התחזקות הדולר, כאשר המשקיעים הזרים שבו לזירת המסחר, וביצעו פעולות במאות מיליוני דולרים. הדולר, שפתח את המסחר ברמה של 4.1540 שקלים, התחזק לאורך כל יום המסחר, ושערו היציג נקבע על 4.1640 שקלים, עלייה של 0.29% לעומת היציג שנקבע אתמול.

לאחר קביעת היציג המשיכו לזרום ביקושים למטבע האמריקאי, והוא נסחר ברמות של 4.1680 שקלים. בחדרי העסקות העריכו כי מחזור המסחר היה גדול מאוד והסתכם בכמיליארד דולר.

התחזקות הדולר התבצעה למרות המרות אמצע החודש של החברות היצואניות, כך שייתכן כי הדולר היה רושם עלייה חדה יותר אלמלא הן היו מבוצעות בימים אלו.

הפעילים בשוק המט"ח ממתינים להודעה על התוכנית המוניטרית ביום שני, אז צפוי הנגיד, דוד קליין, להודיע על הפחתת ריבית של עד 0.3%. לדברי סוחרים, הפחתת ריבית בשיעור שכזה לא תשפיע על המסחר בדולר-שקל. ביום שני שלאחר מכן (ה-25 לחודש), יקבע קליין שוב את גובה הריבית במשק, וההערכות הן שהוא יפחית את הריבית ב-0.2% נוספים.

שתי הפחתות הריבית הצפויות להתקבל בשבוע וחצי הקרובים יצמצמו את פער הריביות בין השקל לדולר, שעומד כיום על 3%. פער ריביות קטן יותר יגדיל את אטרקטיוויות ההשקעה באפיק הדולרי על פני האפיק השקלי. יחד עם זאת, ייתכן שגם הריבית בארה"ב תרד, כך שפער הריביות יישאר ללא שינוי, או יצטמצם במעט.

בבית ההשקעות פריקו, המתמחה במסחר במט"ח, מעריכים כי השקל יתחזק בטווח הבינוני, כך ששער החליפין של הדולר יירד בתחילה לרמה של 4.1350 שקלים, ובמידה שיפרוץ רמת התנגדות זו, יירד לרמות של 4.1250-4.1180 שקלים.

להערכת פריקו, האירועים הבטחוניים יכולים לגרום לעלייה בשער הדולר לרמות של 4.1680-4.1820 שקלים, אולם עלייה כזו תהיה נקודתית בלבד. כלכלני פריקו מעריכים כי עלייה של 0.4% במדד מחירים לצרכן שיפורסם ביום שישי, לא תשפיע על המסחר בשוק המט"ח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully