וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': בנק הפועלים מתומחר בחסר וכיום מניותיו אטרקטיוויות לרכישה; מעניק המלצת "קנייה" למניות הבנק

גולן פרידנפלד

14.6.2001 / 14:18

מחיר היעד שמציב בנק ההשקעות הוא 13.1 שקל - גבוה ממחיר השוק בכ-31%; רווחיו השנתיים הצפויים של בנק הפועלים יגיעו ל-367 מיליון שקל

מריל לינץ' מעלה את המלצתו למניית בנק פועלים ל"קנייה", ומציב לה מחיר יעד של 13.1 שקל - גבוה ממחיר השוק בכ-31%. הסיבה העיקרית להמלצת ה"קנייה" היא השחיקה במחיר המניה, שבאה לידי ביטוי בירידה של 28% מהשיא בו היו המניות בפברואר 2000.

בנוסף סבורים האנליסטים כי הבנק נסחר בפרמיית סיכון של 7.2%, בעוד שלהערכתם, פרמיית הסיכון שמתאימה לבנק היא באזור ה-5%.

עוד מעריכים במריל לינץ' כי ההחלטה בבנק למכור את החזקותיו בכור תעזור לו להשתחרר מההפסדים הכבדים שמניב לו הקונצרן. אולם עד שייעשה צעד המכירה, צופים במריל לינץ' כי הקונצרן ימשיך לגרום לבנק הפסדים, שהשנה יסתכמו בכ-172 מיליון שקל.

על פי ההערכות בבית ההשקעות יסתכמו רווחי הבנק ב-367 מיליון שקל - ירידה של 18% לעומת שנת 2000, המיוחסת בעיקר לירידה בערך החזקות הבנק בכור. בראייה לעתיד צופים במריל לינץ' כי השיפור ברווחיותו של הבנק תגיע ב-2002 עם רווח על ההון בשיעור של 12.9%, שיעלה ב-2005 ל-14%.

להערכת מריל לינץ', בנק הפועלים הוא הזול ביותר מבין שני הבנקים הגדולים בארץ (לאומי ), ומה שהביא אותו לשווי שוק של 3 מיליארד דולר הם בעיקר המצב הבטחוני שפגע בשוק ההון, וההאטה הכלכלית ממנה סובלים מרבית המגזרים במשק.

במריל לינץ' סבורים כי פעילות הבנקאות הפרטית בארה"ב שמתרכזת בניו יורק (5 סניפים במנהטן וסניף אחד בברוקלין) צפויה אף היא לתרום את חלקה בשיפור תוצאות הבנק, שכן כבר בחודש הראשון להקמת הסניפים, פתח הבנק 4,500 חשבונות בנק המיועדים לאמידים מבין אנשי העסקים במנהטן.

למרות ההאטה מציינים במריל לינץ' כי הבנק ממשיך להשקיע בטכנולוגיה שלו, ולצורך כך הוא מעסיק כ-50 מתכנתים שעובדים על מערכת ה-CRM שלו.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully