וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא אחזקות מבקשת מביהמ"ש להצהיר כי היא אינה ערבה לחובות ג'ואי נכסים

אמיר הלמר

14.6.2001 / 14:01

ג'ואי נכסים היא חברה בת של שיא; דיסקונט ביקש לאחרונה לממש ערבות על חובות המוערכים בכ-40 מיליון שקל; שיא: הערבות ניתנה במסגרת הסדר חוב שבוטל ע"י הבנק

חברת שיא אחזקות שרק לאחרונה נדחתה בקשה למנות לה מפרק זמני במעמד צד אחד, שהתבקשה ע"י חברת שמואל רובננקו וחברת ג'נסיס, הגישה תביעה לביהמ"ש המחוזי בתל אביב בו היא מבקשת ממנו להצהיר כי אינה ערבה לחובות חברת הבת שלה - ג'ואי נכסים - לבנק דיסקונט , חובות המוערכים בכ-40 מיליון שקל.

שיא, באמצעות עו"ד אייל רוזובסקי, טוענת בתביעתה כי בשנת 1994 רכשה את חברת ג'ואי נכסים, שעסקה בבנייתו של קניון "דאון טאון סנטר", ואשר ליוויו הפיננסי ניתן ע"י בנק דיסקונט עוד בשנת 1998.

התובעת טוענת כי בשנת 1997 נכרת בין הבנק לג'ואי הסכם פריסת חובות, ולהסכם זה הסכימה שיא להיות ערבה בכפוף לכל התנאים שהוסכמו בהסדר ובכללם מחילה על כ-2 מיליון שקל מהחוב. התובעת טוענת כי היא ערבה לחובות ג'ואי, כפי שנקבעו בהסדר החוב בלבד.

בשנת 2000, טוענת שיא, כי בנק דיסקונט הודיע לג'ואי על ביטול הסדר החוב והעמדת כל החוב שלה לפירעון מיידי, וכן הודיע הבנק כי שיא ערבה לחובותיה של ג'ואי וזאת, על אף שלכאורה ביטל הבנק את ההסדר, ולפיכך אף את הערבות שנתנה שיא מכוחו.

התובעת טוענת כי מרגע שבוטל הסדר החוב על ידי הבנק, פקעה גם הערבות של שיא לחובותיה של החברה, בהתאם להסדר החוב שכן סוכם, כי התובעת תהיה ערבה להתחייבויות ג'ואי - מכוח הסדר החובות בלבד. לפיכך מבקשת שיא, כי ביהמ"ש יצהיר שאינה ערבה לחוב של ג'ואי לבנק. (א' 1975/01)

טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully