וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחרות "קקטוס הזהב": מקאן קשר בראל גרפו את מירב המדליות; ראובני פרידן זכו בפרס קמפיין השנה על 012 קווי זהב

נורית שר

14.6.2001 / 22:00

לאחר חמש שנים של הובלה בתחרות מצא עצמו שלמור אבנון עמיחי במקום השני בטבלה; קשר בראל הגישו 300 עבודות לתחרות, שהגדילו את סיכוייו לזכות

תחרות הפרסום השנתית "קקטוס הזהב" לא טמנה בחובה הפתעות רבות השנה. בהתאם להערכות, שמרו מקאן קשר בראל ושלמור אבנון עמיחי Y&R על מיקומם בצמרת.

משרד הפרסום מקאן קשר בראל גרף הערב את מירב נקודות השופטים. המשרד הגיע למקום הראשון בטבלה עם 250 נקודות (סה"כ 47 מדליות בתחומים השונים). למקום השני בטבלת הנקודות הגיע, כצפוי, שלמור אבנון עמיחי Y&R עם 128 נקודות (26 מדליות).

במקום השלישי נמצא באומן בר ריבנאי, עם 84 נקודות ו-19 מדליות. במקום הרביעי ראובני פרידן עם 80 נקודות, ובמקום החמישי אדלר חומסקי & ורשבסקי עם 68 נקודות (ראה טבלאות בסוף הידיעה).

הצוות הקריאטיווי של ראובני פרידן זכה בתואר השני בחשיבותו בתחרות - קמפיין השנה, עם הקמפיין לקווי זהב 012 ("סתם כי בא לי לדבר"), כשהוא גובר על 83 קמפיינים שהתמודדו בקטגוריה זו. יצוין כי קטגוריית קמפיין השנה הוחזרה השנה לתחרות לאחר הפסקה של שנתיים.

תחרות הפרסום הישראלית קקטוס הזהב נערכת ע"י איגוד המפרסמים בישראל והאיגוד הישראלי לפרסום. לתחרות השנה הוגשו 1,730 עבודות, ומתוכן עלו לגמר 507 עבודות. החידוש בתחום השיפוט השנה הוא שכל עבודה הוערכה ע"י 50 שופטים. העבודות שעלו לשלב השני נבחרו באמצעות שיטת הסינון OUT/IN (על בסיס מתאים/לא מתאים).

בשנה שעברה זכה משרד שלמור אבנון עמיחי במקום הראשון בתחרות עם 142 נקודות. למקום השני הגיע מקאן קשר בראל (126 נקודות), ובמקום שלישי (96 נקודות) נמצא אז באומן בר ריבנאי. שלמור אבנון עמיחי היה ב-5 השנים האחרונות המשרד שזכה במספר המדליות הגדול ביותר.

תחרות בצל מחלוקות

התחרות השנה נערכה בצלן של שתי מחלוקות מרכזיות אך לא חדשות. האחת בין האיגוד הישראלי לפרסום לבין איגוד המפרסמים בנושא עמלות היתר, ומחלוקת שנייה קשורה בהאשמות בין משרדי פרסום על כך שהוגשו לתחרות עבודות שלא על פי התקנון. 5 גופים שונים, ובהם הפרסומאי גדעון עמיחי, פנו השנה ליו"ר ועדת התחרות, ראובן אדלר, בבקשה לפסול כ-20 עבודות שהגיש משרד מקאן קשר בראל.

אדלר ציין כי לאחר בדיקה שערך במשותף עם יוסי ארועטי, יו"ר ועדת האתיקה בארגון, ובסיוע נתוני יפעת בקרת פרסום ומקורות אחרים, ביקש מאורן פרנק למשוך 10 עבודות שהגיש המשרד, עבודות שעלו לשלב השני של התחרות. קשר בראל הגישו השנה 319 עבודות לתחרות ואילו שלמור אבנון עמיחי הגישו כ-200 עבודות. עלות הגשת עבודה לתחרות נעה סביב 1,000 שקל.

פרס על מפעל חיים למיכאל שטראוס

מיכאל שטראוס, נשיא קבוצת שטראוס עלית, שהיה יו"ר איגוד המפרסמים בשנים 1977-1978, קיבל במהלך הטקס פרס על מפעל חיים בתחום פרסום ושיווק.

הערב, בהנחייתה של מירב מיכאלי, הופק על ידי חברת האירועים פרומרקט, וכלל מופעים אמנותיים שהוכנו במיוחד, בהם הופעה של בנות פסיה עם גירסאות כיסוי לשירים מקמפיינים מוכרים.

קרדיטים לקמפיין השנה: משרד פרסום: באומן בר ריבנאי, מנהלת לקוחות: חגית אברון פוקס, קופירייטר: תמיר ברקמן, סופרוייזר: טלי קידר, חברת הפקה: ישי הדס, פלנר: זוהר מנור, במאי: ליאור הר לב, תקציבאית: אפרת ארליך, מפיקת משרד: איריס ישראלי, מנהל קריאייטיב: ספי שקד, פוסט פרודקשן: גרוויטי, ארטדירקטור: חן זיו, סאונד: פיליפ גוזלן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully