וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המט"ח: התחזקות הדולר נבלמה ב-4.17 שקלים; היום יפורסם מדד המחירים

ליאור כגן

15.6.2001 / 10:55

הדולר יורד בפתיחת המסחר ל-4.1660 שקלים; המרות אמצע החודש תומכות בשקל; צפוי כי מדד המחירים יעלה בכ-0.4%

יום המסחר בשוק הדולר נפתח בהתחזקות של השקל, ולאחר ששער החליפין של הדולר טיפס אתמול במהלך המסחר לרמה של 4.17 שקלים, יורד שערו לרמה של 4.1660 בפתיחת המסחר. סל המטבעות רושם עלייה חדה של 0.36%, ובכך מתרחק מהגבול התחתון של רצועת הניוד.

מספר גורמים מנוגדים משפיעים על המסחר בדולר, והסוחרים מתקשים לחזות את ההתפתחויות לשבוע הבא. מצד אחד, הסכם הפסקת האש עם הפלשתינאים תומך בהתחזקות השקל, אך נראה כי הציבור לא כל כך בטוח בכיבוד ההסכם, והראיה היא פיגוע הירי שבוצע אתמול.

מצד שני, הירידות החדות בבורסת הנאסד"ק בימים האחרונים שגורמת להתפוגגות האופטימיות שהחלה לחזור אל המשקיעים בתקופה האחרונה. חלק מהמשקיעים והפעילים בשוק המט"ח, כבר החלו להאמין כי החברות הישראליות יחזרו לגייס כספים בחו"ל, והיצע הדולרים שוב גדל ? אך בינתיים הנאסד"ק לא מגלה יציבות.

בנוסף, יפורסמו בקרוב שני נתונים כלכליים, שעשויים להשפיע על המסחר בשקל-דולר במידה שהם יפתיעו את המשקיעים. הנתון הראשון, שיפורסם היום, הוא מדד המחירים לצרכן של חודש מאי, שלפי הערכות עלה בכ-0.4%. הנתון השני, שיפורסם על ידי בנק ישראל ביום שני, הוא הריבית במשק, שלפי הערכות תרד בשיעור של עד 0.3%.

בינתיים, ממשיכות החברות היצואניות להמיר דולרים, והמרות אלו תומכות בשקל. לדברי סוחרים, ללא המרות אמצע וסוף החודש המסורתיות, הדולר כבר מזמן היה מגיע ל-4.20 שקלים.

אבי שריר מבית ההשקעות אקסלנס מעריך כי במידה שהדולר יחצה במהלך השבוע הבא את רמת ה-4.17 שקלים, הוא עשוי להמשיך להתחזק עד לרמה של 4.20 שקלים. אולם, רגיעה במצב הבטחוני ונתונים כלכליים מעודדים יותר עשויים להחזיר את הדולר לרמות של 4.15 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully