וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש מול היורו בשל חשש כי בוש יחזור בו מהתמיכה במדיניות הדולר החזק

עפרה שלו

15.6.2001 / 9:41

הין נחלש מול הדולר לנוכח צניחת מחירי המניות, שפגעה בביקוש למטבע לרכישתן; הבנק המרכזי של יפאן הותיר את הריבית על שיעור אפסי ולא פגע בשער המטבע

הין נחלש מול הדולר זה היום השלישי ברציפות, לנוכח צניחת מחירי המניות שפגעה בביקוש למטבע לרכישתן. הין נסחר ברמה של 121.48 ין לדולר, לעומת 121.34 ין לדולר במסחר בניו יורק אתמול. המטבע היפאני נחלש גם מול היורו, ונסחר ברמה של 104.73 ין ליורו לעומת 104.65 ין ליורו.

הבנק המרכזי של יפאן הותיר את שיעור הריבית על כנה, קרוב לאפס. הין לא רשם תזוזה משמעותית בעקבות כך, שכן המהלך היה צפוי.

הדולר נפל מול היורו, לאחר שהאיגוד הלאומי של יצרנים בארה"ב הודיע על כוונתו ללחוץ על הנשיא בוש לחזור בו מהתמיכה במדיניות הדולר החזק. לדבריהם, פוגעת מדיניות זו בכוח התחרות של יצואנים בארה"ב. היורו התחזק מול הדולר לרמה של 86.21 סנט, לאחר שנסחר אתמול ברמה של 85.55 סנט.

למרות שדולר חזק מסייע בהגבלת הלחצים האינפלציוניים ע"י הורדת מחירי היבוא, פוגע חוזקו ביצרנים אשר נאלצים להוריד את מחירי תוצרתם מעבר לים. כמו כן, דולר חזק פוגע ברווחיהם בשווקים הזרים, כאשר אלו מתורגמים בחזרה לדולרים.

דו"ח הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה בארה"ב, הספר הבז', שפורסם שלשום והראה ירידה קלה בהיקף הפעילות במשק האמריקאי בחודשים אפריל ומאי, תרם לחולשת הדולר. השפעה דומה על הדולר היתה לנתוני המכירות הקמעוניות לחודש מאי, שפורסמו אמש וסיפקו אינדיקציה נוספת להאטה בפעילות הכלכלית בארה"ב.

גורם נוסף שהוביל לכיוון החיובי ביורו הוא המגמה המתגבשת בלונדון להביא לאימוץ מהיר של המטבע. טוני בלייר, שנבחר מחדש לראשות ממשלת בריטניה, צפוי להתחיל במסע לקידום הידוק קשרי בריטניה עם האיחוד האירופי על ידי אימוץ היורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully