וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופט פדרלי דחה תביעה של בעל מניות אמולקס נגד בלומברג ואינטרנט ווייר

סוכנויות הידיעות

15.6.2001 / 13:31

השופט המחוזי מילטון פולק פסק כי אין לראות בהן אחראיות מבחינה כספית להפסדי המשקיעים

סוכנויות הידיעות בלומברג ואינטרנט ווייר פירסמו בתום לב את ההודעה המזויפת של יצרנית ציוד הרשתות אמולקס (סימול EMLX), ואין לראות בהן אחראיות מבחינה כספית להפסדי המשקיעים - פסק אתמול השופט המחוזי מילטון פולק במנהטן. כך דיווח "הוול סטריט ג'ורנל".

השופט דחה את התביעה שהגיש בעל מניות אמולקס, רונלד הארט, בעקבות הדיווח השגוי של בלומברג ב-25 באוגוסט 2000, שגרם לקריסת מניית אמולקס.

האירוע החל כאשר סוכנות הידיעות ביזנס ווייר קיבלה הודעה שנשלחה כביכול מאמולקס - אך למעשה היתה מעשה ידיו של סטודנט קולג' לשעבר בשם מארק ס. ג'ייקוב - לפיה הורידה החברה את תחזית הרווחים לרבעון הרביעי לתחזית הפסד, מנכ"ל החברה התפטר מתפקידו והחברה נמצאה תחת חקירת הרשות לניירות ערך בארה"ב. עם פרסום ההודעה צללה מניית החברה ב-57%. החברה מיהרה להכחיש בתוקף את ההודעה והמסחר במניה הופסק. כעבור מספר שעות חודש המסחר, אך המניה לא הצליחה להתאושש לחלוטין מירידות השערים.

השופט פולק טען כי הארט לא הצליח להוכיח כי בלומברג ואינטרנט ווייר ידעו כי ההודעה לעיתונות מזויפת וכי רימו את המשקיעים בכוונה תחילה. הוכחת קיומה של פעולה מכוונת היתה תנאי להמשך ההליכים המשפטיים.

עורך הדין של התביעה, ג'פרי ס. נובל, מסר כי הארט עדיין שוקל את צעדיו. השופט הציב לרשות הארט 20 יום כדי לערער על פסק הדין.

הארט ביקש להכיר בתביעה שלו כתביעה ייצוגית בשם בעלי מניות ואופציות של אמולקס. נזקי נפילת מניית אמולקס למשקיעים בעקבות ההודעה המזויפת נאמדים בכ-110 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully