וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק צפוי לרדת בעקבות אזהרות הרווח של נורטל ו-JDS

אילן מוסנאים

15.6.2001 / 23:30

נורטל לא צופה התאוששות עד אמצע 2002; בשבוע שעבר הודיעה TTI על חוזה ענק איתה, ומעניין לראות את ההשפעה עליה היום; לרדוויז'ן וסרגון הסכמי OEM עם נורטל

אזהרת הרווח החמורה של יצרניות ציוד התקשורת האופטית נורטל ו-JDS יוניפייז (סימול JDSU), יהיו אלה שיתנו את הטון היום בוול סטריט. מניית JDS מאבדת 15.6% במסחר שלפני הפתיחה, ומניית נורטל נופלת ב-16.3%.

האינדיקטורים השונים מראים שהמשקיעים אינם חושבים שירידה של 10% בחמשת ימי המסחר האחרונים היא מספיקה, והחוזים העתידיים בשעה זו מצביעים על ירידה של 1.2% במדד הנאסד"ק בפתיחה, ועל ירידה של 0.4% במדד ה-S&P 500.

נורטל הודיעה לפני שעה קלה שהפסדיה יהיו גדולים מן הצפוי ברבעון השני, וכי היא נאלצת להודיע על קיצוץ של 10,000 עובדים נוספים (לאחר שרק באפריל פיטרה 20,000 עובדים) ועל ביטול חלוקת הדיווידנד לבעלי מניותיה שהתכוונה לבצע. הסיבה: נפילה במכירות ציוד התקשורת. נורטל הקנדית מצפה כעת להפסד של 48 סנט ברבעון השני של השנה, וזאת לעומת תחזיות שדיברו על הפסד של 6 סנטים למניה.

הוצאות חד פעמיות עצומות לנורטל

בהחלט מדובר באזהרה חמורה, שתכלול גם הוצאות חד פעמיות של 12.3 מיליארד דולר ברבעון השני של השנה, שמקורן במחיקת נכסים לא מוחשיים. ההכנסות לרבעון השני צפויות להסתכם ב-4.5 מיליארד דולר, וזאת לעומת תחזית ממוצעת בוול סטריט שדיברה על הכנסות של 6.22 מיליארד דולר. החברה אף התריעה כי היא אינה מאמינה שהעלייה בתקציבים שהחברות מוציאות על ציוד תקרה לפני המחצית השניה של 2002.

כבר אמש לאחר סיום המסחר ניתן היה לקבל אינדיקציה על מצב חברות הציוד האופטי בדמות אזהרת הרווח של JDS יוניפייז. החברה, שהיא היצרנית הגדולה בעולם לרכיבים עבור ציוד סיבים אופטייים, הודיעה כי המכירות ברבעון השני יהיו 600 מיליון דולר, לעומת תחזיות קודמות שדיברו על 700 מיליון דולר. גם ברבעון הבא החברה אינה צופה השתפרות ומדברת על ירידה נוספת בהכנסות ל-450 מיליון דולר.

לטי.טי.איי הסכם ענק על נורטל

גם בקרב הישראליות החששות לגבי הצטרפותן של חברות נוספות לרשימת המזהירות מתעצמים. בימים האחרונים, רק נזכיר, פירסמו החברות אורבוטק ופאנדטק את אזהרותיהן לרבעון.

הורדת התחזיות של נורטל ו-JDS משקפת חולשה מתמשכת במגזר הטלקום בשל הקטנת השקעות ההון של ספקיות השירות, וקיצוצי מלאים אצל לקוחות, ויש לכך השפעה על השכבה השנייה של הספקיות, שבה נכללות לא מעט ישראליות.

בין אלה בולטת במיוחד חברת טי.טי.איי שהודיעה בשבוע שעבר על החוזה הגדול ביותר בתולדותיה עם חברת נורטל, שהיקפו הוערך בכ-15 מיליון דולר. החוזה הינו ל-3 שנים, ובמסגרתו טי.טי.איי תספק לנורטל פתרון כולל לניהול ובקרת רשתות. החברה אמורה להכיר בהכנסות מההסכם במהלך השנתיים הקרובות.

גם לסרגון הישראלית הסכם משמעותי עם נורטל (OEM), כמו גם עם החברות סימנס ולוסנט . הסכמי ה-OEM של החברה היוו 49% מהכנסות סרגון ברבעון הראשון של 2001. חברת רדוויז'ן גם לה הסכם OEM עם נורטל.

עוד אמורה לרכז היום עניין מניית אי.סי.איי בעקבות הבעת האמון המרשימה של החברות כור , אי.די.בי אחזקות וכלל תעשיות בחברה. כפי שפורסם היום בבוקר ב-TheMarker.com, שורה ארוכה של משקיעים הקשורים לחברות הללו רכשו אמש 4.7% ממניות אי.סי.איי.

ארסנל המשקיעים הוא מרשים וכולל את: כור, חברות מקבוצת אי.די.בי, מנכ"ל כור יונתן קולבר; יו"ר אי.די.בי אחזקות ליאון רקנאטי; מנכ"ל כלל תעשיות מאיר שני; המשנה למנכ"ל כלל תעשיות יהושע אגסי; קלארידג' השקעות מקבוצת ברונפמן; קרן גידור אמריקאית (ששמה לא נמסר); מנכ"ל אי.סי.איי לשעבר דוד רובנר; ומנכ"ל כלל אלקטרוניקה לשעבר וכיום יו"ר ברק, מאיר לייזר.

לאחר סגירת המסחר אמש קבוצת המשקיעים רכשה 4.34 מיליון מניות אי.סי.איי במחיר של 5.06 דולר למניה ובתמורה כוללת של כ-22 מיליון דולר. כור עצמה רכשה 1.6 מיליון מניות אי.סי.איי. מדובר בתמיכה מרשימה ביותר, וחשוב לזכור כי חלק מן החברות שקנו את המניות אמש כבר ביצעו מחיקות מרשימות ביותר לאור ירידת שווי החזקותיהם הקיימות באי.סי.איי. כך, אי.סי.איי גרמה לכור להפסד של 956 מיליון שקל ולכלל אלקטרוניקה של 318 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully