וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התעשיינים: ירידה של 12% ביצוא ענפי ההיי-טק באפריל-מאי

הארץ

17.6.2001 / 14:13

בכלל זה רשמו ענף כלי ההובלה ירידה של 38% ביצוא, יצוא ציוד התקשורת ירד ב-9% וענף הרכיבים האלקטרוניים ירד ב-6%

מאת אורה קורן

יצוא ענפי ההיי-טק רשם באפריל-מאי 2001 ירידה של 12% לעומת הרבעון הראשון של השנה; בכלל זה רשמו ענף כלי ההובלה (בדרך כלל יצוא ביטחוני) ירידה של 38% ביצוא, יצוא ציוד התקשורת ירד ב-9% וענף הרכיבים האלקטרוניים ב-6% - כך אמר היום ראש אגף הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, שוקי אברמוביץ'.

לדברי אברמוביץ', הנסיגה ביצוא התעשייתי מעמיקה: בינואר-מאי 2001 הסתכם היצוא ב-8.4 מיליארד דולר. באפריל-מאי היתה הרמה החודשית הממוצעת של היצוא נמוכה בכ-5% בהשוואה לרמת היצוא החודשית ברבעון הראשון של 2001 ונמוכה בכ-6% לעומת הרמה החודשית ברבעון האחרון של 2000.

על פי נתוני התאחדות התעשיינים, ענפי הטכנולוגיה המעורבת המסורתית (כרייה וחציבה, גומי ופלסטיק, מתכת, מינרלים אל-מתכתיים) רשמו באפריל-מאי ירידה של 3% ביצוא.

לעומתם, רשמו ענפי הטכנולוגיה המעורבת העילית (כימיה, מכונות וציוד חשמלי) עלייה של 8% ביצוא. ענפי התעשייה המסורתית (מזון ומשקאות, הלבשה ורהיטים) רשמו עלייה של 2% ביצוא.

אברמוביץ' ציין כי הגידול המהיר ביצוא ענפי הכימיה, מכונות וציוד חשמלי באפריל-מאי 2001 חריגה בהשוואה לשאר ענפי התעשייה. לדבריו, השחיקה ברווחיות היצוא נמשכת ומדד עלות העבודה ליחידת תוצר ברבעון הראשון של 2001 עלה ב-1% לעומת הרבעון האחרון אשתקד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully