וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

JC Decaux הצרפתית, חברת פרסום החוצות השלישית בגודלה בעולם, קיצצה מחיר היעד להנפקה בעשרות אחוזים

יהודה שויצר

18.6.2001 / 12:00

הקיצוץ מספק עדות נוספת לכך שההאטה בענף הפרסום גלשה גם לאירופה; המניה תחל להיסחר היום בבורסת פאריס

ההאטה בענף הפרסום ממשיכה להכות בחברות הפרסום האירופיות. היום הודיעה חברת הפרסום הצרפתית JC Decaux, חברת פרסום החוצות השלישית בגודלה בעולם, על קיצוץ של עשרות אחוזים במחיר היעד להנפקה. ההנפקה המתוכננת להיום תהיה בטווח של 16.5 עד 19.5 יורו למניה מטווח של 21 עד 24.5 יורו למניה, עליו הודיעה בתחילה.

JC Decaux שבסיסה בפאריס, מבקשת לגייס קרוב למיליארד יורו (865 מיליון דולר) בהנפקה. סכום זה כולל 700 מיליון יורו ממכירת מניות חדשות ו-300 מיליון יורו ממכירת קרוב ל-14.28 מיליון מניות המוחזקות על ידי משפחת דקו (Decaux).

הורדת מחיר היעד להנפקה לא מפתיעה בעיקר לנוכח המצב העגום בשוק הפרסום העולמי. כבר ביום שישי ביקרו אנליסטים את ההנפקה הצפויה בטענה כי מחיר היעד הראשוני שנקבע הוא גבוה מדי.

"החלטנו לשנות את מחיר היעד להנפקה על מנת להבטיח כי ההנפקה תנחל הצלחה", אמר ג'אן קלוד דקו, מייסד החברה. החברה שתכננה בתחילה להנפיק 20% ממניותיה, תנפיק כעת כ-24% ממניותיה על מנת לגייס את הסכום אותו היא מבקשת.

קיצוץ זה של מחיר היעד להנפקה בא בהמשך ישיר לנתונים קשים אודות ההאטה בפרסום בעולם, שמימדיו הולכים ומתבהרים ככל שנוקפים הימים.

בנוסף לפרסומים על קיצוץ תחזיות הוצאה על פרסום בארה"ב, מתפרסם היום כי גם באירופה מתחילים לבוא לידי ביטוי ניצני ההאטה. בסוף השבוע האחרון נפלו מניות חברת הפרסום הצרפתיות האבאס ופובליסיס בעקבות שמועות על תחזיות גרועות מקבוצות מדיה אירופיות.

הנפילה במחיר היעד נובעת גם מהקושי בתנאי השוק כשרק בשבוע שעבר ענקית הפרסום האמריקאית אינטרפאבליק פירסמה אזהרת רווח לרבעון השני, הודעה שגררה נפילות במסחר במניות חברות הפרסום באירופה.

JC Decaux דיווחה ב-2000 על מכירות בהיקף של 1.4 מיליארד יורו. החברה פועלת בתחום שלטי החוצות ב-38 מדינות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully