וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החולשה בפרסום פגעה ב-Knight Ridder: דיווח על ירידה של 8.8% בהכנסות במאי

יהודה שויצר

18.6.2001 / 15:53

ייתכנו פיטורי עובדים; Knight Ridder ומגזינים אחרים נמצאים כבר תקופה ארוכה במשבר לנוכח הידלדלות ההכנסות מפרסום

עסקי העיתונות של Knight Ridder, מו"ל העיתונות השני בגודלו בארה"ב, המשיכו להפגין חולשה גם בחודש מאי. המו"ל ציין כי הכנסותיו נפלו בחודש שחלף ב-8.8% ביחס לחודש המקביל בשנת 2000, על רקע ירידה חדה בהכנסות מפרסום. בחישוב שנתי ירדו הכנסות Knight Ridder ב-5.3%.

בהודעה לעיתונות ציין המו"ל כי ההכנסות מפרסום בחודש מאי ירדו ב-8.6%, ביחס לתקופה המקבילה. על רקע חולשה זו הודיע Knight Ridder, לפני כחודש, כי בכוונתו לקצץ בכוח העבודה. המו"ל סירב לפרט לעת עתה כמה אנשים יפוטרו, אך ציין כי הקיצוצים יהיו נקודתיים ובהתאם לצרכי כל עיתון. המו"ל, המעסיק כ-22 אלף עובדים, מפיק בין היתר את העיתון "סן חוזה מרקורי".

Knight Ridder ומגזינים אחרים נמצאים כבר תקופה ארוכה במשבר לנוכח הידלדלות ההכנסות מפרסום. נפילת חברות הדוט.קום - שבאה לידי ביטוי בירידה חדה בהיקף מודעות הדרושים, המהוות כ-80% ממקור ההכנסות מפרסום - הובילה לקיצוץ משמעותי ברווחי העיתונים. במקביל לירידה בהכנסות, עלות הפקת העיתונים המשיכה לעלות בשיעור ניכר.

בעיתוי מושלם אתמול קיצץ רוברט קואן, סגן נשיא בכיר לתחזיות של יוניברסל מקאן בניו יורק, את התחזית שלו לצמיחת ההוצאות על פרסום בארה"ב במחצית על רקע הירידה בהיקף הפרסום. קואן קיצץ את תחזיותיו, לאחר שנמסר כי ברבעון הראשון של השנה ירד שיעור ההוצאה של חברות על פרסום בארה"ב ב-5.2% ביחס לרבעון המקביל ב-2000.

Knight Ridder מצטרף כעת לרשימה ארוכה בה "חברים" המו"ל דאו ג'ונס, גאנט - המפיק של ה-"USA Today" וה"ניו יורק טיימס" - שהודיעו כולם על קשיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully