וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: המעו"ף איבד כ-0.7% במחזור נמוך של 200 מיליון שקל; מתב ירדה ב-5.4%

אלי דניאל

18.6.2001 / 17:06

ירידות שערים גם בפועלים, בזק וקבוצת אי.די.בי; טבע, לאומי, החברה לישראל ואגיס רשמו עליות; ניסקו איבדה כ-9% ובכך השלימה ירידה של מעל 20% ביומיים

המגמה השלילית בבורסה התל אביבית נמשכה גם היום, זה היום השלישי ברציפות. לאחר שפתחו את יום המסחר בעליות מזעריות של עד 0.1%, עברו המדדים המובילים לירידות שערים שהגיעו בשיאן ל-1.2%. בסופו של יום, סיים המעו"ף את המסחר בירידה של 0.64% לרמה של 414.45 נקודות, ומדד ת"א 100 ירד ב-0.76% לרמה של 404.61 נקודות. מדד התל-טק ירד בשיעור חד יותר של 2.29% לרמה של 263.99 נקודות. מחזורי המסחר נותרו נמוכים למדי והסתכמו בכ-200 מיליון שקל בלבד.

נועם קושלביץ, ממיטב, מציין כי על אף המסחר הרגוע יחסית, האווירה בבורסה מוסיפה להיות שלילית. המשקיעים מעדיפים, בשלב זה, להדיר רגליהם מהבורסה, וכסף חדש לא מוזרם לשוק. קושלביץ מוסיף כי ירידת ריבית בנק ישראל בשיעור של 0.2% היתה צפויה, ולא השפיעה על מגמת המסחר. קושלביץ מעריך כי התמתנות הירידות במחצית שעת המסחר האחרונה נבעה מפתיחת מסחר רגועה יחסית בבורסת הנאסד"ק. כמו כן, קושלביץ סבור כי הירידה החדה שנרשמה במדד התל-טק נובעת מציפייה להמשך פרסומן של אזהרות רווח מצד חברות הטכנולוגיה, בארה"ב ובישראל.

מניית טבע ריכזה היום את המחזור הגבוה בבורסה - 32.2 מיליון שקל - תוך שהיא רושמת ירידה של כ-0.3%.

על רקע המגמה הכללית בשוק בלטה מניית בנק לאומי שעלתה בכ-1.3%. נראה כי העליות בלאומי נובעות מהפרסומים הבוקר ב"ידיעות אחרונות", לפיהם אמר החשב הכללי במשרד האוצר כי אם לא תחול התקדמות במכירת הבנק לגופים זרים, עשויה נכסים מ.י למכור את מניות הבנק למשקיעים ישראליים במסגרת המסחר בבורסה.

במניות שאר הבנקים הכיוון הכללי היה אחד, דרומה. מניית בנק הפועלים ירדה ב-0.4%, מניית בנק המזרחי ירדה ב-0.2%. מניית דיסקונט סיימה את יומה בעלייה מזערית של 0.03% לאחר שבמהלך רוב שעות המסחר נסחרה בירידות.

במגמה שלילית נסחרו גם מניות החברות הנמנות על קבוצת אי.די.בי. אי.די.בי פיתוח ירדה ב-1.4%, אי.די.בי אחזקות השילה כ-1.7%, דסק"ש נסוגה בכ-1.9% וכלל תעשיות נעה מטה ב-2.4%.

ירידות שערים היו גם מנת חלקן של אסם ומכתשים אגן , שאיבדו 1.4% ו-1.1%, בהתאמה, ומניית מתב , שרשמה ירידה חדה יותר של כ-5.4%. בזק וכור רשמו ירידות מתונות יותר של 1% ו-0.3%, בהתאמה. ירידה חדה נרשמה במניית ניסקו , שאיבדה כ-8.8% ובכך השלימה ירידה של למעלה מ-21% בשני ימי המסחר האחרונים.

מניית כי"ל השילה היום כ-1.5%. האנליסט חיים ישראל מבית ההשקעות נשואה זנקס הותיר היום המלצת "צבור" למניית החברה, תוך שהוא מקצץ את מחיר היעד ל-4.6 שקלים, מחיר הגבוה בכ-13% ממחיר המניה בשוק.

בצד הירוק של הבורסה ניתן לציין את מניית החברה לישראל שעלתה ב-0.9%. היום מתקיים המכרז להנפקת איגרות חוב להמרה לציבור, ותוצאותיו צפויות להתפרסם מאוחר יותר. מניית אגיס טיפסה ב-2.35%, מגדל ביטוח הוסיפה 1%. מניית ג'קדה החלה היום את צעדיה הראשונים בבורסה התל אביבית ברגל ימין, רושמת עלייה נאה של 5.5%, בעוד שבקרב יתר המניות הדואליות נרשמת מגמה מעורבת עם נטייה לירידות.

מניית נייס סיימה את המסחר בירידה של 0.5%, פורמולה השילה 5.6%, סאיטקס איבדה 4.85%, ריטליקס ירדה ב-2.95% וטאואר הדרימה ב-4%.

מפולת של ממש נרשמה במניית טלדור , הנמנית על קבוצת פועלים השקעות, אשר איבדה כ-38% משוויה במחזור של 10,000 שקל. יש לציין שאתמול עלתה המניה ב-50% במחזור של 12 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully