וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוקיישנט גייסה 2 מ' ד' מהבנק הטייוואני CDIB, בנק אוף אמריקה, ג'רוזלם גלובל וטלקום איטליה

בעז בבאי

18.6.2001 / 18:02

החברה הישראלית, המספקת תשתית למתן שירותים מבוססי מיקום, גייסה 8.5 מיליון דולר במארס השנה

חברת לוקיישנט סיסטמס הישראלית, המספקת תשתית למתן שירותים מבוססי מיקום ברשתות סלולר ועל גבי רשת האינטרנט, גייסה 2 מיליון דולר בשלב האחרון של סבב גיוס פרטי בהיקף כולל של 10.5 מיליון דולר, שהתבצע לפי שווי חברה של 30.5 מיליון דולר אחרי הכסף.

הבנק הטייוואני CDIB, משקיע אסטרטגי חדש בחברה, השקיע מיליון דולר. בנק אוף אמריקה, ג'רוזלם גלובל ונצ'רס וטלקום איטליה לאב השקיעו ביחד מיליון דולר נוספים, זאת כדי למנוע דילול של השקעותיהן בחברה.

קרן ההון סיכון הירושלמית ג'רוזלם גלובל הובילה באמצע מארס השנה את שלב הגיוס הראשון, בהיקף של 8.5 מיליון דולר. ג'רוזלם גלובל בראשות שלמה קאליש השקיעה 5 מיליון דולר בלוקיישנט וטלקום איטליה לאב, בנק אוף אמריקה וחברת נט2פון האמריקאית השקיעו את יתרת הסכום.

המערכת שפיתחה לוקיישנט מאפשרת לחברות תקשורת סלולריות להציע מגוון רחב של שירותים מבוססי מיקום לצרכנים וארגונים עסקיים. השירותים המבוססים על מיקומו של המנוי כוללים מידע על בתי עסק בסביבה כגון מסעדות, בתי מלון, מכשירי כספומט ובתי מרקחת.

לדברי ארנון דומבו, סגן נשיא לשיווק ומכירות, החברה נמצאת כיום בשלב ניסוי שדה של המערכת עם מספר מפעילים סלולרים מובילים בארץ, באירופה ובמזרח הרחוק. לדבריו, פריצת דרך בפעילות החברה צפויה בסוף 2001 כאשר ייחתמו ההסכמים הראשונים להשקות מסחריות של המערכת.

ההאטה בפעילות בשוק התקשורת הסלולרי העולמי אינה גורמת, לטענת דומבו, לפגיעה משמעותית בפעילות של לוקיישנט, כיוון שניתן להשתמש במערכת שלה בכל סוגי הרשתות הסלולריות, החל מרשתות קיימות (2G) וכלה ברשתות הדור הבא (3G). בנוסף, מציין דומבו כי לחברה תזרים מזומנים שוטף הנובע ממכירה של המערכת שלה לחברות איתור רכב בישראל, כמו איתוראן ועדן טלקום, ולחברות אחרות בעולם.

המערכת שפותחה על ידי לוקיישנט מוצעת כיום גם ליצרני כלי הרכב, הצפויים לכלול במודלים החדשים שלהם מסך מחשב ייעודי לכלי הרכב המחובר לרשת האינטרנט בקשר סלולרי. הנהג יוכל לקבל את המפה הרלוונטית לאזור בו הוא נוסע, לרבות מידע עדכני על מצב פקקי התנועה באזור, מסלולי נסיעה אפשריים לכל יעד נבחר וכן מידע עדכני על מבצעי מכירות בעסקים הנמצאים סביבו.

לוקיישנט מעסיקה כיום כ-35 עובדים במשרדיה בנתניה. מרכז הפעילות בישראל מתמקד בתחומי הפיתוח. פעילות השיווק מתבצעת באירופה ואסיה. משרדי החברה בניו יורק מתמקדים בשיווק ומכירות לשוק בצפון אמריקה ואמריקה הלטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully