וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורכית תמחק מוניטין בשווי של 23.4 מיליון דולר ברבעון השני בגין סגירת החברה הבת EDSL

גתית פנקס

18.6.2001 / 19:34

אורכית מרגיעה כי תעמוד בתחזית ההכנסות לרבעון - 35 מ' ד', ולשנה כולה - 151 מ' ד'; שני מייסדי EDSL, ארז אבידן ואמנון פטשק, הקימו סטארט אפ בסאן דייגו העוסק בוויירלס

לפני מעט יותר משנה רכשה חברת אורכית את הסטארט אפ הישראלי EDSL תמורת כ-32 מיליון דולר, והיום היא מודיעה כי הואיל והשוק לאינטרנט מהיר לבניינים אינו קיים בהיקף אליו ייחלה, היא נאלצת לבצע מחיקת מוניטין בסכום של 23.4 מיליון דולר ברבעון השני של השנה. מדובר במחיקה מלאה של ההשקעה ב-EDSL, פרט לסכומים אותם אורכית כבר הפחיתה בשנה האחרונה.

באורכית אומרים היום כי אין לקוחות לתחום, כיוון שקהל היעד הן חברות שהתמוטטו או שלא הצליחו לגייס כספים, ולכן התקבלה ההחלטה למחוק את סכום הרכישה במלואו. הואיל ומדובר בסכום גבוה יחסית, נראה שבאורכית חוששים שיחלו שמועות לגבי אי עמידה בתחזית ההכנסות לרבעון השני של 2001, ולכן הנהלת אורכית שילבה בהודעה מהיום גם "צפירת הרגעה": את התוצאות הכספיות המלאות היא תפרסם ב-16 ביולי 2001, אולם היום היא כבר הודיעה שהמכירות שלה יהיו גבוהות מ-35 מיליון דולר.

ירידה של 5.1% מהכנסות הרבעון הקודם

מספר זה הוא אומנם נמוך מההכנסות ברבעון הראשון של 2001, שהיו 36.9 מיליון דולר, אולם באורכית הסבירו היום כי החברה ביקשה לנקוט בגישה שמרנית, ובנוסף, היא עדיין ממשיכה לדבר על צמיחה של 10% השנה. אם כך, ההכנסות יהיו בשנת 2001 כ-151 מיליון דולר. "הדרישה לקו מוצרי ה-FastInternet שלנו ממשיכה", מרגיעים היום באורכית.

מקור המחיקה של אורכית הוא בסגירתה של EDSL. אתמול הגישה האחרונה בקשת פירוק לבית המשפט המחוזי בתל אביב (בש"א 13832/01), ממנה עלה כי בסוף השנה שעברה החליט הדירקטוריון שלה לסגור את שערי החברה, וזאת על רקע המצב הקשה בשוק הטלקומוניקציה, כמו גם הקשיים שהיא חוותה בשוק הספציפי שבו היא מתמחה - שוק האינטרנט המהיר לבניינים. הציוד של החברה מונח במרתפי בתי מגורים מרובי דירות וכל מודם משרת את אותו בית מגורים.

עוד הסתבר כי בינואר 2001 פוטרו 45 עובדי החברה. באורכית אמרו לנו היום כי כאשר נרכשה החברה במאי 2000 היא העסיקה 30 עובדים, ומתוך הפיטורים שביצעה מאז חודש ינואר 2001 כ-10 אנשים שולבו בפעילות אורכית. מייסדי EDSL, שהוקמה ב-1998, הם ארז אבידן ואמנון פטשק. למי שדואג לשני היזמים, נוכל לספר שהם הקימו בתקופה האחרונה חברת וויירלס בסאן דייגו.

הכנסות אפסיות מ-EDSL עד כה

"עד היום, ההכנסות מעסקיה של EDSL היו בלתי משמעותיות", אומר נשיא אורכית, איציק תמיר, בהודעה לעיתונות. הוא הסביר שהשפל בשוק הטלקומוניקציה כמו גם הירידה בהון הזמין של ספקי שירותי התקשורת השפיעו בצורה שלילית על ההכנסות ותזרים המזומנים של EDSL.

בכיר באורכית אמר היום כי המחיקות שאורכית תבצע ברבעון השני הן אקט טכני נטו. "אין לנו בעיה להשקיע כספים כשיש לנו, וכאשר אנחנו מאמינים בעתידן של ההשקעות ויודעים כי הן יחזירו את עצמן. היינו ממשיכים בחוזים שלנו עם דויטשה טלקום, אם היו לנו עוד 200 מיליון דולר, אולם זה לא היה המצב".

הוא מסביר שלסיום ההתקשרות עם דויטשה טלקום היתה השפעה מיידית על קצב שריפת המזומנים של החברה, שהצטמצם בצורה משמעותית, עד שברבעון הראשון של 2001 החברה כבר עברה לתזרים מזומנים חיובי. "לא היה טעם להשקיע מאמצים ב-EDSL", אומר הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully