וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: אזהרת הרווח של נורטל ממשיכה לפגוע במניות ציוד התקשורת; נורטל צנחה ב-13.5% ולוסנט ב-9.8%

עפרה שלו

19.6.2001 / 0:43

יצרנית מחשבי כף היד המובילה בעולם, פאלם, צנחה ב-15.4% לאחר שנודע כי היא תאבד את ההובלה ברבעון הנוכחי לקומפאק; המתחרה, האנדספרינג, צנחה ב-15.5%

מניות ציוד התקשורת ממשיכות לשלם על אזהרת הרווח שפירסמה נורטל ביום שישי ורושמות ירידות חדות. היום הורידו בתי ההשקעות המובילים את תחזיותיהם על מניות ציוד התקשורת באירופה. הנאסד"ק ירד ב-2% והדאו ג'ונס עלה ב-0.2%.

לוסנט ירדה ב-9.8% לאחר שבית ההשקעות SG קואן הנמיך את המלצת המניה מ"קנייה" ל"נייטרלי". JDS יוניפייז (סימול JDSU) נפלה ב-14.8% ונורטל צנחה ב-13.5%. סיסקו ירדה ב-0.9%. היום אמר מנהל קרן הטכנולוגיה של Fifth Third Bank, המחזיקה ביותר מ-6 מיליון מניות סיסקו, כי ענקית ציוד התקשורת עשויה להחמיץ את תחזיות הרווח לרבעון הכספים הרביעי בשל האטה בהזמנות.

מניות יצרניות הטלפונים הסלולריים רשמו גם הן ירידות: מוטורולה (סימול MOT) איבדה 8.3% ונוקיה (סימול NOK) רשמה ירידה של 1.4%.

ביום שישי פירסמה נורטל אזהרת רווח חמורה לפני פתיחת המסחר, והודיעה על קיצוצים נוספים של 10,000 משרות. החברה צופה עתה הפסד תפעולי של 1.5 מיליארד דולר, או 48 סנט למניה ברבעון השני של 2001, לעומת תחזיות קודמות להפסד של 6 סנט למניה, וזאת בשל ירידה חדה במכירות ציוד טלקום. ההפסד הנקי שלה יגיע לסכום העתק של 19.2 מיליארד דולר.

במגזר השבבים נרשמה מגמה שלילית. אינטל איבדה 0.5% לאחר שהודיעה היום כי הורידה את המחירים על 3 מעבדים למחשבים נישאים. רמבוס (סימול RMBS) ירדה ב-7%. מניית אורקל ירדה באחוז לקראת פרסום הדו"ח הרבעוני. אורקל, חברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם, תדווח היום על תוצאותיה לרבעון הרביעי של שנת הכספים, שהסתיימה ב-31 במאי. אנליסטים רבים מצפים כי החברה תאכזב, אם לא בשורת הרווח, לפחות בשורת ההכנסות. החברה צפויה לרשום רווח של 14 סנט למניה.

ביום שישי נפלו מניות מיקרוסופט בגלל שמועות על אזהרת רווח קרבה, והחברה סירבה להגיב עליהן. על רקע השמועות הללו הוריד היום האנליסט ריצ'ארד גרדנר, מבית ההשקעות סלומון סמית ברני, את תחזיות הרווח של ענקית התוכנה ברבעון השני. גרדנר אמר כי החברה עשויה להחמיץ את תחזית האנליסטים הממוצעת לרווח של 42 סנט למניה ב-1-2 סנטים, ואת תחזית האנליסטים הממוצעת להכנסות של 6.46 מיליארד דולר בכמה מיליוני דולרים.

הסיבה להחמצה, לטענתו של גרדנר, היא ההאטה בביקוש מצד לקוחות גדולים בארה"ב ובאירופה. גרדנר ציין שמיקרוסופט עשויה להחמיץ את התחזיות לרבעון השלישי בשיעור דומה. מיקרוסופט ירדה ב-1.7%. סאן מיקרוסיסטמס ירדה ב-5%. מניות ה-B2B רשמו ירידות חדות, בהובלת אריבה (סימול ARBA) שצנחה ב-20%.

יצרנית מחשבי כף היד המובילה בעולם פאלם (סימול PALM) צנחה ב-15.4% לאחר שנודע כי היא עומדת לאבד את ההובלה בשוק זה ברבעון הנוכחי למתחרה קומפאק. ממחקר של חברת דאטהקווסט עולה כי פאלם אומנם תמשיך להוביל מבחינת מספר המכשירים שהיא משווקת, אולם ההכנסות שתגרוף קומפאק ממכירות ה-iPAQ שלה ברבעון הנוכחי יעלו בשיעור ניכר על הכנסותיה של פאלם בתקופה זו. קומפאק (סימול CPQ) ירדה ב-5.2%, והמתחרה האנדספרינג (סימול HAND) נפלה ב-15.5%.

חברת התקשורת לוול 3 (סימול LVLT), שמספקת שירותי תקשורת מהירים לעסקים, פירסמה היום אזהרת רווח לשנה הנוכחית ולשנת 2002, והודיעה על קיצוץ של 23% בכוח האדם. מנייתה צנחה ב-21.7%.

החברה סיפקה תחזית הכנסות של 1.53 מיליארד דולר, לעומת תחזית קודמת של 1.62-1.72 מיליארד דולר, ותחזית להפסד תפעולי של 420 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת להפסד של 330 מיליון דולר בלבד. כמו כן הודיעה החברה כי תפתח בתוכנית הבראה שכוללת את פיטוריהם של 1,400 עובדים, 23% מתוך 5,900 עובדי החברה, שתגרור הוצאה חד פעמית של 100 מיליון דולר שתירשם ברבעון השני.

במגזר האינטרנט נרשמה מגמה שלילית: אמזון ירדה ב-5.3%, ויאהו איבדה 4.4%.

מחיר הנפט הגולמי ירד ב-3%, הירידה הגדולה ביותר מזה 3.5 שבועות, בעקבות דיווח על החלטת אופ"ק להעלות את תפוקת הנפט בחודש מאי. חברות הנפט רשמו ירידות שערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully