וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל הרכבת הפורש, יוסי מור: אני חוזר בי מהתפטרותי

שרון קדמי

31.7.2005 / 19:34

מור התפטר לפני שבועיים; בכירים בענף: זהו ניסיון תמוה לשיפור תנאי הפרישה; היום הסתיים המכרז לתפקיד מנכ"ל הרכבת, ומחליפו של מור צפוי להתמנות בתוך זמן קצר מבין 80 מועמדים



מנכ"ל הרכבת הפורש, יוסי מור, שיגר היום מכתב לשר התחבורה, מאיר שטרית, וליו"ר הדירקטוריון, משה ליאון, בו הוא חוזר מהתפטרותו שנמסרה לפני כשבועיים, מאחר שלטענתו הוא אולץ להודיע על פרישתו. מור אומנם הודיע כי הוא פורש מסיבות אישיות, אך בענף התחבורה היה ברור כי הוא אולץ לעשות זאת על רקע התאונות הקשות שאירעו בשבועות האחרונים ברכבת ישראל.



בכירים במשרד התחבורה ובדירקטוריון הרכבת הביעו מורת רוח רבה ממהלכו האחרון של מור. לטענתם, מדובר במהלך תמוה שאין לו כל אחיזה במציאות. לדברי הבכירים, "מור מנסה כעת לשפר את תנאי פרישתו, כפי שניסה לעשות זאת טרם הודעתו הרשמית לפני כשבועיים. אין כל סיכוי שהוא יקבל את התפקיד בחזרה, לא כל שכן, אחרי שהסתיים המכרז לבחירת המנכ"ל החדש".



בתוך כך, המכרז שפירסמה הרכבת בעקבות התפטרותו של מור הסתיים היום, ויותר מ-80 מועמדים הגישו את מועמדותם לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל. בתוך ימים ספורים צריכה ועדת האיתור שהקים דירקטוריון הרכבת לקבל החלטה לגבי המנכ"ל החדש. בכירים ברכבת הביעו היום שביעות רצון מהמועמדים שנגשו למכרז. למכרז הקודם, שנערך בסוף 2003, ניגשו למכרז 35 מועמדים, ובסופו נבחר מור.



בורסת השמות בנוגע למועמד לתפקיד מנכ"ל הרכבת געשה בימים האחרונים, ובין השמות שעלו נמנו מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון, שהודיע כי אינו מעוניין בתפקיד, אלופים שונים במילואים וגם מנכ"ל הרכבת לשעבר, עמוס עוזני, שגם כן הוזכר, אך גם הוא עוזני לא הגיש כלל את מועמדתו לתפקיד.



גורמים בענף אמרו היום כי רכבת ישראל היא אחד הארגונים הקשים לניהול במשק, וכי תחלופת תחלופת המנכ"לים ב-15 השנים האחרונות היא ההוכחה לכך: "לא פשוט לנהל חברה של 1,500 עובדים, המפעילה יותר מ-400 רכבות ביום, עם תקציב פיתוח של 20 מיליארד שקל ו*30 פרויקטים מורכבים, כשברקע מופעלים כל העת לחצים שונים ומשונים, שלא מעט מהם פוליטיים", אמר בכיר בענף התחבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully