וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה שוקלת להגיש תביעות שכנגד - כדי לבלום גל תביעות בגין הפסדים במכרזים

הארץ

19.6.2001 / 7:32

החשב הכללי באוצר ניר גלעד מעריך ההפסדים מעצירת המכרזים בעשרות מיליוני שקלים

מאת עודד חרמוני

החשב הכללי במשרד האוצר, ניר גלעד, בוחן עם פרקליטות המדינה את האפשרות להגיש תביעות כספיות נגד חברות המגישות תביעות קנטרניות נגד האוצר, לאחר שלא זכו במכרזים. זאת, בעקבות התביעה של חברת אורקל נגד החשב בעניין מכרז מרכבה למחשוב משרדי הממשלה, שהובילה לביטול זכייתה של חברת נס טכנולוגיות.

בשנים האחרונות נאבק האוצר בעשרות תביעות משפטיות על מכרזים בתחומים שונים. תביעות אלה עצרו כמעט כל פרויקט מחשוב מתוכנן במשרד ממשלתי. בתעשיית ההיי-טק מעריכים כי היקף המכרזים שיוכרעו ב-2001 הוא 5-4 מיליארד שקל ל-5 שנים.

גלעד העריך את ההפסדים שנגרמו מעצירת המכרזים בעשרות מיליוני שקלים. עם זאת, בדו"חות פנימיים נאמד הנזק מהעיכוב בפרויקט מרכבה בכ-400 מיליון שקל.

לדברי גלעד, "בכל מכרז שערכנו לאחרונה נאלצנו להכין במקביל תיק משפטי. לעתים תובעים אותנו תוך כדי המכרז, עוד לפני שנבחר הזוכה, כדי לפגוע בהליכי המכרז ובמתחרים".

גלעד הוסיף כי בעקבות העלייה במספר התביעות שמגישים משתתפי המכרזים, והשימוש בהן באופן אוטומטי, החליט האוצר לוודא נוהל הגשה מסודר של המסמכים, בכדי שלא ליפול על טעויות טכניות, לקבוע קריטריונים באופן ברור יותר ולהגיש תביעות שכנגד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully