וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאו הקנדית נכנסת לעסקי התקשורת האופטית עם טכנולוגיית מיתוג חדשה

LightReading

19.6.2001 / 12:54

החברה תציג חלופה לטכנולוגיית MEMS; אנליסטים: לא ברור אם יש ביקוש לטכנולוגיה של קריאו ומדוע החברה משנה את הכיוון העסקי

מאת מרגריט רירדון

קריאו , חברה קנדית המייצרת מערכות הדמיה בלייזר לתעשיית הגרפיקה, שחטיבת קדם הדפוס שלה מוזגה עם חטיבת קדם הדפוס של חברת סאיטקס הישראלית באפריל 2000, משנה את המיקוד שלה ונכנסת לתחום הרכיבים האופטיים. החברה הודיעה כי תציג את הטכנולוגיה החדשה שלה בכנס מהנדסי האופטיקה הלאומי (NFOEC) בבולטימור בחודש הבא.

קריאו אומרת כי פיתחה אלטרנטיווה לטכנולוגיית MEMS (micro-electro-mechanical system) תלת מימדית, עליה מבוססים מתגים אופטיים. החברה אומרת כי טכנולוגיית המיתוג האופטי שלה תכיל עד 4,000 פורטים - פי 4 ממערכות מבוססות MEMS.

"התוכנית שלנו היא להחליף לחלוטין את ה-MEMS", אומר דאג ריצ'רדסון, דירקטור טכנולוגיה בקריאו. "כשהתחלנו לעבוד לפני שנה, בדקנו את המפרטים של כולם. מה שעשינו מנצח אותם". הטכנולוגיה של קריאו לא עושה שימוש במראות כדי לכוון קרני אור - היא מבוססת על סיבים כפיפים המכוונים את קרני האור במתג.

אולם, אנליסטים מטילים ספק במעשיות הטכנולוגיה של קריאו, בהתחשב בכך שמתגים אופטיים טהורים גדולים לא צפויים לזכות לביקוש גדול. טכנולוגיות של מיתוג אופטי טהור לא הצליחו לתפוס תאוצה, ומתגים גדולים עשויים לא להיות נחוצים כלל, אומרים אנליסטים רבים, דוגמת טים אנדרסון מסלומון סמית ברני. הוא אומר שהתעשייה עדיין לא החליטה איזה גודל מטריצות יידרש לה.

רוס טרנבול, אנליסט מניות מאודלום המתמחה במוצרים תעשייתיים, מכסה את קריאו ותוהה מדוע החברה משנה את עיסוקיה. הוא אומר כי קריאו היא מובילה בשוק הדפוס, שצפוי להגיע לשווי של 100 מיליארד דולר ב-2001.

"זה לא נראה לי הגיוני", הוא אומר. "מפתיע אותי שהם ייכנסו לשוק חדש לגמרי וידללו את המשאבים שלהם. הם מאוד עסוקים בשוק שכבר יש להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully