וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: הבורסה שינתה כיוון בעקבות הנאסד"ק; המעוף עלה ב-0.6%

ליאור כגן

19.6.2001 / 17:23

מניית בנק המזרחי עלתה ב-3% בעקבות פרסומים על התעניינות סיטיבנק ברכישת השליטה בבנק; טבע ריכזה את המחזור הגבוה ביותר וירדה ב-2%

הוכחה נוספת לתלות של הבורסה בתל אביב בבורסות בארה"ב, ניתן היה לקבל היום. בפתיחת המסחר רשמו המדדים ירידות שערים של כ-1%, בעקבות הירידות שנרשמו אתמול בנאסד"ק, אולם, ככל שהתקדם המסחר, והחלו להתקבל אינדיקטורים שהצביעו על פתיחה חיובית בנאסד"ק, החלו המדדים להתאושש, ובסיום המסחר נותרו בטריטוריה החיובית.

פתיחת המסחר בארה"ב, בעלייה של יותר מ-3% בנאסד"ק, ויום שקט מבחינה בטחונית, גברו גם על החששות מקריסת הסכם הפסקת האש עם הפלשתינאים, עליהם דווח היום באמצעי התקשורת, לאחר פיגועי הירי אתמול שגבו קורבנות בנפש.

מדד המעו"ף ננעל בעלייה של 0.59% לרמה של 416.9 נקודות, מדד ת"א 100 סגר בעלייה של 0.3% לרמה של 405.8 נקודות, ומדד התל-טק, בו כלולות מניות הטכנולוגיה, התאושש מירידה של כ-1.5%, וננעל בעלייה של 0.31%. מחזור המסחר היה בינוני והסתכם ב-190 מיליון שקל בלבד.

את רשימת המניות הסחירות הובילה היום טבע , כאשר היא רושמת ירידה של כ-2% במחזור מסחר של 28 מיליון שקל. בניגוד למניות אחרות, שעברו לעליות שערים עם התאוששות המדדים המובילים, טבע נותרה במתחם השלילי, בין היתר בעקבות ירידה של 1.6% במסחר בארה"ב. טבע היתה גם זו שרשמה את הירידה החדה ביותר מבין כל מניות המעו"ף.

שלושת המניות הבאות ברשימת הסחירות הן מניות מהסקטור הבנקאי. הבולטת היא מניית בנק מזרחי שרשמה עלייה נאה של 3%. הבוקר פורסם ב"הארץ" כי נציגי סיטיבנק פנו למשפחת עופר, מבעלי השליטה בבנק המזרחי, והתעניינו ברכישת השליטה בו. קבוצת עופר-ורטהיים היא בעלת השליטה בבנק המזרחי - הבנק הרביעי בגודלו בישראל.

שתי מניות הבנקים הגדולים, בנק לאומי ובנק הפועלים , נסחרו היום בכיוונים מנוגדים. מניית בנק הפועלים סיימה את המסחר בירידה של 0.7%, ואילו מניית בנק לאומי רשמה עלייה של 0.24% למחיר של 12 שקל.

מניות קבוצת אי.די.בי שינו גם הן את מגמת המסחר ועברו להיסחר בעליות שערים. אי.די.בי פיתוח סיימה בעלייה של 1.2%, דסק"ש התאוששה מירידות השערים שרשמה וסיימה את המסחר ללא שינוי, כלל תעשיות עברה מירידה של 1% לעלייה נאה של 3.3% ומניית אי.די.בי אחזקות רשמה עליות שערים של 2.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully