וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Dell משלמת על טעויות: רוכשת חזרה ממניותיה במחיר הכפול ממחיר השוק

סוכנויות הידיעות

19.6.2001 / 17:58

יצרנית המחשבים רוכשת את מניותיה מחברות הפיננסים במחיר של 47 דולר לאחר שהנפיקה עליהן אופציות PUT; הנזק עד כה נאמד ב-750 מ' ד'

יצרנית המחשבים Dell (דל) לומדת על בשרה את מחירן של טעויות. היום דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי יצרנית המחשבים הגדולה בעולם נאלצת לרכוש בחזרה את מניותיה במחיר הכפול ממחירן בשוק עקב תוכנית שגויה של תגמול עובדים. מהדיווח נמסר כי בחישוב מצטבר שילמה החברה על מניותיה כ-750 מיליון דולר יותר מהמחיר אותו היתה צריכה לשלם בתחילה.

Dell רוכשת את מניותיה כעת מחברות הפיננסים במחיר של 47 דולר למניה, בעוד מחיר השוק של המניה עומד על 24.6 דולר. התסבוכת הנוכחית של יצרנית המחשבים החלה עת מכרה החברה אופציות פוט (PUT) לרכישת המניה במחיר מוגדר, כשהיא אמורה לקבל עבור כל רכישה 75 סנט.

במשך השנים שחלפו עשתה החברה שימוש בתקבולים כדי לפצות על עלות הנפקת המניות. אלא שבסתיו האחרון פקע תוקף האופציות האלו כשהן מחוץ לכסף, מאחר ומחיר מניית Dell היה מעל למחיר שנקבע למימוש אופציות הפוט.

הסיבה שיצרנית המחשבים נאלצת כעת לרכוש בחזרה את מניותיה במחיר מופקע זה, נעוצה בירידה החדה והמתמשכת בערך המניה. מניית החברה ירדה השנה משיא של כ-55 דולר לשפל הנוכחי של 24.6 דולר למניה.

ברבעון הראשון של שנת הכספים, שהסתיים ב-4 במאי, הוציאה דל 751 מיליון דולר על רכישה חוזרת של מניות, המהווים כ-91% מתזרים המזומנים שלה מפעולותיה, כך עולה מהדיווח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully