וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עולה ב-1.8% עקב הזינוק של אורקל; צ'ק פוינט עולה ב-8%

בעז בבאי

19.6.2001 / 20:40

מרקורי עולה ב-5.8% על רקע התוצאות הטובות של אורקל; אם סיסטמס יורדת ב-2.7% בעקבות אזהרת הרווח שפירסמה אתמול; טריון נופלת ב-14%

העליות החדות שרושמת מניית חברת התוכנה השנייה בגודלה בעולם, אורקל , בתגובה לתחזית הצמיחה החיובית שפרסמה לאחר סיום המסחר אתמול, מובילות לעליות בקרב מניות סקטור הטכנולוגיה בוול סטריט, לאחר שבעה ימים רצופים של ירידות שערים.

הזינוק בשיעור של כ-14% במניית אורקל מוביל את מדד הנאסד"ק לעלייה של 1.8%, אל מעבר לרמה הפסיכולוגית של 2,000 הנקודות. עליות חדות גם נרשמות במניות חברות התוכנה המתחרות באורקל, כאשר מניית סאפ, חברת התוכנה מספר 1 באירופה, מתחזקת ב- 7.5%, ומניית פיפלסופט רושמת עלייה חדה של 8%.

אורקל הציגה אתמול בדו"חותיה מכירות של 3.26 מיליארד דולר "בלבד", ולא של 3.4 מיליארד דולר כפי שציפו המשקיעים, אבל העריכה שהגרוע מכל בשורת המכירות כבר מאחוריה. בשורה התחתונה דיווחה אורקל על רווח של 15 סנט למניה - נמוך אומנם מהרווח של השנה שעברה - 16 סנט למניה - אבל סנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים.

בתי השקעות בהחלט ידעו היום לתגמל את החברה: מריל לינץ' העלה את הדירוג לטווח הארוך מ"צבור" ל"קנייה"; קרדיט סוויס פירסט בוסטון העלה את ההמלצה מ"קנייה" ל"קנייה חזקה"; ובסלומון סמית ברני העלו את הדירוג מ"נייטרלי" ל"תשואת יתר".

צ'ק פוינט עולה בכ-8%

למרות העליות החדות במניות הטכנולוגיה, המגמה בקרב הישראליות היא מעורבת. בולטת כעת במיוחד מניית צ'ק פוינט שעולה ב-8% למחיר של 46.4 דולר, המשקף לחברה שווי שוק של 12.1 מיליארד דולר - הגבוה ביותר כיום של ישראלית מעבר לים. דרך צ'ק פוינט ניתן לראות את הנפילה במניות הטכנולוגיה בצורה טובה ביותר, שכן בימי השיא של הנאסד"ק שווי השוק שלה היה כ-30 מיליארד דולר.

מניית מרקורי עולה ב-5.8% למחיר של 54.3 דולר, במחזור מסחר גבוה יחסית. מאז תחילת החודש איבדה המניה 10% מערכה, אולם היום היא נהנית ממגמה חיובית גם על רקע התוצאות הטובות של אורקל. בבית ההשקעות סלומון סמית ברני אמרו היום כי מרקורי וחברות תוכנה לארגונים נוספות, כמו BEA, ייהנו בתקופה הקרובה מעליות שערים על רקע ההפתעה לטובה של אורקל.

מניית חברת רדוויו , מקבוצת רד, העוסקת אף היא בשיפור ביצועים באינטרנט, מצליחה כעת לעלות ב-9.5% למחיר של 80 סנט. אצל רדוויו מחזור המסחר זעום, מה שניתן להגיד גם לגבי שווי השוק שלה - 13.3 מיליון דולר, לעומת שווי שוק של כ-160 מיליון דולר בשיא.

ריט טכנולוגיות עולה ב-5% ל-3.9 דולר, תוך מחזור קטן יחסית לממוצע של שלושת החודשים האחרונים. זאת, על רקע חוזה חדש עם חברת ניהול ההשקעות האמריקאית אינווסקו. שווי החוזה מוערך בכ-400 אלף דולר.

הורדות המלצות לאם סיסטמס; ירידות חדות במניות טריון ומג'יק

מנגד, מניית אם סיסטמס יורדת כעת ב-2.7% למחיר של 7.2 דולרים על רקע אזהרת הרווח שפירסמה אתמול. בבתי ההשקעות המכסים את החברה לא נותרו אדישים, וכך האנליסטים ויקטור הלפרט ורובין נזרזדה מבית ההשקעות סלומון סמית ברני, העמיקו את ההפסדים הצפויים מהמניה ל-46 סנט בשנת 2001, לעומת תחזית קודמת להפסד של 18 סנט למניה. ההכנסות הצפויות ל-2001 מסתכמות ב-46.1 מיליון דולר.

ההמלצה נותרת "נייטרלי בסיכון גבוה", אולם את מחיר היעד חותכים האנליסטים מ-13 דולר ל-8 דולרים - גבוה ב-7.4% ממחיר המניה היום. גם במריל לינץ' פירסמו דו"ח חדש על החברה, בו הם מעריכים כי בדיקות המלאי שהיא מבצעת בימים אלה יובילו למחיקה של 10 מיליון דולר ברבעון השני. ברבעון זה הם מצפים להפסד של 17 סנט למניה, לעומת הפסד של 14 סנט למניה עליו דיברה החברה. ההמלצה למניה נשארת בעינה - "נייטרלי".

מניות טריון בולטות בירידה חדה של 14% ל-3.8 דולרים, ככל הנראה על רקע המשך הפסימיות של המשקיעים לגבי הצמיחה של שוק שירותי התקשורת, לאחר אזהרת הרווח החמורה שפירסמה שלשום חברת לוול 3 האמריקאית. ירידה חדה של 13% נרשמת במניות חברת מג'יק לרמה של 1.75 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של 46 מיליון דולר בלבד.

גם מניית בקווב יורדת בשעה זו - מאבדת 8% למחיר של 1.47 דולרים, המשקף לחברה שווי שוק של 58 מיליון דולר. נראה כי הירידות הן על רקע הודעת החברה כי חנן מירון, סמנכ"ל הכספים שלה, פורש מתפקידו. הסיבה שהחברה סיפקה לפרישה היא הרצון של מירון לבלות זמן עם משפחתו בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully