וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית עגומה במיוחד לענף המוליכים למחצה: מכירות הענף יירדו ב-28% בשנה הנוכחית

יהודה שויצר

19.6.2001 / 22:15

מדו"ח שפירסמה היום קבוצת המחקר IC אינסייטס עולה כי 2001 עומדת להיות השנה הגרועה בהיסטוריה של הענף

מכירות המוליכים למחצה עומדות ליפול בשנת 2001 בשיעור גבוה בהרבה מזה שהיה צפוי עד עתה, כך עולה מדו"ח שפירסמה היום קבוצת המחקר IC אינסייטס. קבוצת המחקר מעריכה כי מכירות הענף יירדו ב-28% בשנה הנוכחית, ביחס לשנת 2000. אם התחזית העגומה אכן תתממש, זו עומדת להיות השנה הגרועה ביותר בהיסטוריה של הענף.

עד עתה השנה הגרועה ביותר לענף השבבים היתה 1985, עת נפלו המכירות ב-20%. בשנה זו הגורם לנפילת הענף היה ייצור יתר של שבבי זיכרון ע"י יצרניות השבבים היפאניות.

התחזית של הקבוצה הנוכחית קשה בהרבה מתחזיות קודמות של חברת המחקר גרטנר דאטה קווסט וקבוצת הסטטיסטיקה של ענף המוליכים למחצה (WSTS), אשר חוזות ירידה של כ-17%, ותחזיתה של פיליפס, יצרנית השבבים האירופית, הצופה ירידה של 20%.

המחזוריות הידועה לשמצה של ענף המוליכים למחצה היכתה בו לקראת סוף שנת 2000. עם ההאטה הכלכלית וההאטה בענפי הטכנולוגיה השונים החלה בלימה חדה בצמיחת הענף, שהפכה בתחילת השנה לנסיגה של ממש.

בין הגורמים לירידה בהיקף המכירות נמצאת ירידת מחירי שבבי הזיכרון DRAM, המשמשים במחשבים אישיים. מחזור המכירות של שבבים נפוצים אלו צפוי לרדת ב-36% ל-18.5 מיליארד דולר. הצטברות מלאי במחסני הלקוחות היתה גורם נוסף לפגיעה: יצרניות מוצרי האלקטרוניקה וציוד התקשורת אגרו מלאי מיותר בעקבות הביקוש החזק בתחילת 2000, ונאלצו לבצע מחיקות ענק בגין מלאי זה.

התחזית, אותה פירסם יאן הומן, היא חמורה אף יותר מהערכות קבוצת המחקר גרטנר, שצפתה ירידה של 16.7% במכירות ל-188 מיליארד דולר. שנת 2000 היוותה ציון דרך בהיסטוריה של הענף, עת מכירות החברות נסקו ב-33% ל-226 מיליארד דולר. עם זאת, ציין הומן כי אין בכוונת החברה לשנות את תחזית הרווח לטווח הקרוב והבינוני. קבוצת גרטנר, שפירסמה את תחזיותיה לענף המוליכים למחצה לפני כשבועיים, העריכה כי הגורם לירידה הוא ההאטה בכלכלת ארה"ב והצטברות מלאים מיותרים במחסני הלקוחות. "ב-2001, כל תחומי המוצרים חווים ירידה בהכנסות", אמר טום סטרנס, אנליסט ראשי של קבוצת המוליכים למחצה העולמית של גרטנר.

מכירות שבבי זיכרון, כולל זיכרון RAM ופלאש, יהיו בין התחומים שייפגעו קשות בתעשיית השבבים ב-2001, עם ירידה של 26%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully