וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: פתיחה מהוססת במחזורים נמוכים

אפרת נוימן

16.8.2005 / 23:08

הנפט חצה מטה את רף 66 הדולר. CIBC חתך את מחיר היעד לשמיר. ארוטק מתאוששת ב-1% מהנפילה אמש. אם סיסטמס מאבדת 2.6%

המסחר בוול סטריט נפתח עם ירידות של כ-0.3% במדד הנאסד"ק ויציבות במדד הדאו ג'ונס. אם סיסטמס יורדת 2.6%, ארוטק מתאוששת ב-1% לאחר שאתמול נפלה כ-15%.



סקירת טרום פתיחה

בורסות וול סטריט סיימו את יום המסחר אמש בעליות שערים. הנאסד"ק עלה ב-0.5% ל-2,167 נקודות, ומדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3% לרמה של 10,634 נקודות. עם דעיכת עונת הדו"חות, ממשיכים מחירי הנפט הגבוהים למשוך תשומת לב רבה. מחיר הנפט יורד מעט בשעה זו וחוצה מטה את רף 66 הדולרים, למחיר של 65.92 דולר לחבית. השבועיים האחרונים של חודש אוגוסט נחשבים לשיא "עונת המלפפונים" בוול סטריט, עם מחזורי מסחר נמוכים יחסית. במסחר שלפני הפתיחה, החוזים מצביעים על ירידות של 0.1% במדד נאסד"ק 100, בעוד מדד S&P 500 נסחר ללא שינוי.

בקרב הישראליות, צפויה היום שמיר להמשיך ולרכז עניין לאחר התוצאות המאכזבות אמש, ולאחר ש-CIBC הוריד את המלצתו לשמיר אופטיקל. בשמיר למדו אתמול את המציאות הקשה של פספוס התחזיות והמניה צנחה ב-19%. כלכלני CIBC הורידו את מחיר היעד של המניה מ-20 דולר ל-15 דולר, אך הותירו את המלצתם על תשואת שוק. הסיבות לתוצאות המאכזבות ברבעון השני של השנה, לפי כלכלני CIBC, היו החולשה ביורו שהשפיעה על ההכנסה השנתית - בהיקף מוערך של כ-2-1.5 מיליון דולר, חולשה בפעילות תכנון בארה"ב וחולשה בפעילות באנגליה, מעבר לצפויות האנליסטים.

עניין עשויה לרכז גם גיוון אימג’ינג, לאחר שהקפסולה של גיוון, לאיתור בעיות בקנה הוושט, זכתה לקוד חיוב על ידי המדיקייר האמריקאי. בבית ההשקעות מריל לינץ' הדגישו אתמול כי מדובר אמנם בחדשות חיוביות עבור גיוון, אך המהלך אינו מבטיח שחברות המדיקייר יתחילו לסבסד את השימוש בקפסולת ה-ESO. "הקוד יאפשר לרופא המטפל לחייב את המדיקייר, אך עד שתיושם מדיניות הסבסוד עבור האבחון, ייתכן שהמדיקייר ישלול את ההחזר". מריל לינץ' מסקר את גיוון אימג'ינג בהמלצת "נייטרלי" מסוף יוני האחרון. צוות האנליסטים סבור כי קצב החדירה של קפסולת ה-ESO יהיה מדוד, ולכן התחזיות וההערכות אינן משתנות. גיוון אימג'ינג נסחרת בתל אביב ובנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-700 מיליון דולר, בעקבות ירידה של כ-30% מתחילת השנה. עם זאת, בחודש האחרון זינקה מניית גיוון בכ-20% למחיר של 25.6 דולר.

האנליסט דן הרוורד מדויטשה בנק הוריד לפני יומיים המלצה לאם סיסטמס ל"החזק", אך העלה את מחיר היעד בדולר אחד ל-26 דולר. "אנו מורידים את ההמלצה מכיוון שמחיר המניה בשוק משקף כבר את ציפיות הצמיחה, כמו גם את הסיכונים. אנו נותרים בדעה חיובית על החברה ועסקיה, אבל סבורים שהרמה הנוכחית של המניה מגלמת את הביצועים החזקים הצפויים במחצית השנייה של 2005 וב-2006. רבות דובר על סיכויי הצמיחה של החברה, אך לעתים לא הודגשו הסיכונים", ציין הרוורד.

למרות הורדת ההמלצה ביום ראשון, הוסיפה אתמול מניית אם סיסטמס כ-4.5% למחיר של 26.4 דולר - גבוה ממחיר היעד המוגבה שהעניק לה דויטשה בנק. שווי השוק של החברה, המתמחה במוצרים מבוססי זכרון FLASH, מסתכם ב-945 מיליון דולר. דלתא הודיעה היום כי שרה הולדינגס מכרה את אחזקותיה בחברה. איש העסקים אייזיק דבח מארה"ב, רכש מקונצרן שרה לי 23% ממניות דלתא גליל תמורת כ-27.7 מיליון דולר. הרכישה נעשתה באמצעות חברה בשליטת דבח, GMM Capital LLC. המניות בעסקת דבח נרכשו לפי שווי של 6.5 דולרים למניה, מחיר שמהווה דיסקאונט של כ-4% ממחיר השוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully