וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקציב של הקונגרס: הגירעון בתקציב הפדרלי יצטמצם ב-20% השנה בשל עלייה במס התאגידי

סוכנויות הידיעות

16.8.2005 / 19:05

למרות זאת צופה הקונגרס כי הגירעון ימשיך להיות גדול מ-300 מיליארד דולר בשנה לפחות עד 2010; הקונגרס צופה הכפלה של ההוצאות על תחום הרווחה עד 2015 לסכום של יותר מ-2 טריליון דולר



משרד התקציב של הקונגרס האמריקאי אמר אמש כי הגירעון בתקציב הפדרלי צפוי להצטמצם ב-20% השנה על רקע עלייה בלתי צפויה בתשלומי המסים התאגידיים. שנת הכספים הפדרלית מסתיימת בעוד 7 שבועות, כך שהתחזית צפויה להיות קרובה למספרים הסופיים השנה. למרות זאת לא צופה משרד התקציב שיפור במצב הגירעון בעשור הקרוב ? לפי הדו"ח ייוותר הגירעון מעל לסכום של 300 מיליארד דולר לפחות עד 2010.



משרד התקציב של הקונגרס - סוכנות על-מפלגתית ? צופה כי הגירעון יצטמצם ב-81 מיליארד דולר ל-331 מיליארד דולר בשנת הכספים הנוכחית, לעומת שיא של 412 מיליארד דולר בשנה שעברה. במארס צפתה הסוכנות עלייה של 14% בתשלומי המס התאגידי, אך עתה היא צופה עלייה של 42% לעומת 2004.



הסנאטור הרפובליקאי ג'אד גרג מיהר לחזק את מדיניותו של נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, בהסתמכו על הדו"ח. לדבריו, המדיניות הכלכלית של בוש ושל הקונגרס הן שאיפשרו לא רק את צמצום הגירעון, אלא גם את השיפור במצב העסקים וביצירת המשרות החדשות. גרג הוסיף כי תכניות הרווחה הפדרליות "מאיימות על היציבות הכלכלית".



לפי הדו"ח, ההוצאות על ביטוח לאומי וביטוח בריאות ממלכתי (מדיקר ומדיקאייד) יוכפלו בעשור הקרוב ועד 2015 יהוו יותר ממחצית מהוצאות הממשל. השנה תוציא הממשלה הפדרלית 1.04 טריליון דולר על תוכניות הרווחה ? 42% מהתקציב. ב-2015 צופה הסוכנות כי ההוצאות על תוכניות הרווחה יעלו על 2 טריליון דולר.



הדו"ח מסתמך על שתי מגמות עיקריות ? צמיחה בהוצאה הממשלתית על רווחה אישית על רקע הזדקנות האוכלוסיה, וציפייה לצמיחה במסים על הפרטי על רקע צמצום המסים התאגידיים. חלק ניכר מהקיצוצים במס שביצע בוש יסתיימו עד 2011. תפוגת הקיצוצים צפויה להגדיל את חלקו של מס ההכנסה בהכנסות הממשל ל-53% עד 2015 ? לעומת 43% היום. אך חלקם של המסים התאגידיים צפוי להצטמצם ל-8% בלבד מהכנסות הממשל, לעומת 13% השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully