וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת מבקש לבטל התערבותו בנהלי מעבר המנויים בין הכבלים והלוויין

הדר חורש

16.8.2005 / 19:14

עם הקמת חברת הלוויין, היא החלה לחבר מנויים תוך שהיא משתמשת בתשתית שהתקינו חברות הכבלים; הדבר לזרם מתמיד של תלונות הדדיות בין החברות ומשרד התקשורת מעוניין להפסיק להתערב בכך



משרד התקשורת שוקל להפסיק את התערבותו בהסדרי מעבר המנויים בין חברות הכבלים והלוויין. עם הקמת חברת הלוויין החלה החברה לחבר מנויים תוך שהיא משתמשת בתשתית (כבלי הטלוויזיה) שהתקינו חברות הכבלים בבתי המנויים. חברות הכבלים טענו שהתשתית שייכת להם ולחברת הלוויין אין סמכות לפגוע בה או להשתמש בה. בתגובה התערב משרד התקשורת וקבע מערכת של הסדרים המאפשרת לחברת הלוויין להשתמש תמורת תשלום בתשתית הכבלים בבית המנוי.



כפיצוי על "העזרה" שמקבלת חברת הלוויין מהמתחרים בכל הקשור לחיבור תשתית בבית המנוי, הוחלט שחברת הלוויין תודיע לחברות הכבלים מראש על כוונתה להעביר אליה מנוי ובכך תאפשר לחברות הכבלים לשכנע את המנוי שלא לעבור למתחרים.



הוראות משרד התקשורת גרמו לזרם מתמיד של תלונות הדדיות בין החברות, כשכל חברה מאשימה את השנייה בהפרת ההוראות ודורשת ממשרד התקשורת להתערב לאלתר. מנכ"ל משרד התקשורת, אבי בלשניקוב, אמר כי התלונות והטיפול בהן משבשים את עבודת המשרד ולכן הטיל על הסמנכ"ל, חיים גירון, לעמוד בראש ועדה שתציע פיתרון לבעיה. הוועדה המליצה על הפסקת "הוראות המנהלים" שעל פיהם פועלים הסדרי מעבר המנויים. בלשניקוב הודיע על ההמלצות למנהלי חברות הכבלים והלוויין והזמין אותם להשמיע את הערותיהם.



קשה להעריך בינתיים מי מהצדדים ייפגע מביטול ההסדר הקיים. חברות הכבלים יפסיקו לקבל התרעות מבעוד מועד על עזיבת מנויים, וחברת הלוויין תצטרך למצוא דרך להתקין את השירות גם בבתים המרושתים על ידי חברות הכבלים.



בלשיניקוב אמר כי הוא יגבש את עמדתו בתום השימוע ויעביר את ההחלטה לידי שרת התקשורת, דליה איציק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully