וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש אישר הקפאת הליכים קצרה למי ערד בהעדר מימון בנקאי; בעלי השליטה: "אין לנו כסף"

אמיר הלמר

16.8.2005 / 20:00

הבנקים הנושים - דיסקונט והמזרחי - הודיעו כי הם לא מוכנים להעמיד מימון לתקופת ההקפאה; "התברר שסכום הנשייה ככל הנראה גבוה בהרבה מהמפורט בבקשה", אמרה השופטת



שופטת ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע, שרה דברת, נעתרה לבקשת מי ערד והורתה על הקפאת הליכים קצרת מועד לחברת הבנייה מי ערד. דברת קבעה שהקפאת ההליכים תהיה בתוקף עד לראשית השבוע וזאת כדי שהנאמן, עו"ד אלי אגם, ינסה לגבש בפני ביהמ"ש תוכנית למימון תקופת ההקפאה.



החלטתה של דברת למתן צו הקפאה קצר מועד אינה מעידה על אופטימיות גדולה מדי לגבי עתיד החברה ברגע זה. למעשה, בדיון שהתקיים אתמול בפני השופטת, הבנקים הנושים ? דיסקונט והמזרחי ? הודיעו כי הם לא מוכנים להעמיד מימון לתקופת ההקפאה. הבנק היחיד שמוכן להעמיד חלק מהמימון הוא בנק מרכנתיל דיסקונט שהוא גם הנושה הגדול ביותר - בכ-108 מיליון שקל.



הסיבה העיקרית להסכמת מרכנתיל למימון ההקפאה היא פרויקט הדגל של החברה שעומד בפני סיום במודיעין, כאשר לצורך סיומו נדרשת תקופה קצרה שלאחריה יצטמצמו חובות החברה בלמעלה מ-70 מיליון שקל - ערבויות שנתן מרכנתיל.



המעניין הוא שגם בעלי המניות בחברה הודיעו לביהמ"ש כי אין ביכולתם לממן אפילו תקופת הקפאה קצרה בהעדר מקורות מימון. השופטת בהחלטתה קובעת כי "היה ראוי לדחות הבקשה להקפאת הליכים אלא שבהתחשב בכמות העובדים שהחברה מעסיקה יש מקום לאפשר לנאמן לנסות תוך כמה ימים להשיג את המימון הנדרש".



עניין נוסף שעלה בדיון הוא נושא החובות. בבקשת ההקפאה נטען כי החובות של החברה נאמדים בכ-188 מיליון שקל אלא שכפי שהשופטת מציינת בהחלטה "התברר שסכום הנשייה ככל הנראה גבוה בהרבה מהמפורט בבקשה".



סיבה עיקרית לקביעת השופטת היא הטענה שהעלה בדיון בא כוח בנק דיסקונט, לפיה קיימים לחברה חובות גדולים המגיעים לכדי 460 מיליון שקל לבנק בגין שני פרויקטים הנמצאים כיום בכינוס נכסים. האחד הוא קניון שבנתה החברה בבאר שבע, שם החוב הוא כ-125 מיליון שקל וכן בגין פרויקט מרכז דן ברמת גן שם החוב הוא כ-275 מיליון שקל.



בנוסף עלו טענות של נושים לפיהן החברה פעלה באמצעות חברות בנות שבשליטתה שנותרו חייבות לחברה מיליוני שקלים וכי המנהלים באותם חברות היו ממשפחת אברהמי.



הנאמן בדיון ביקש מביהמ"ש שהות לבחון את מצבה הכלכלי הנכון של החברה כדי לבחון האם יש תקומה וניתן להכניס אליה משקיע. הנאמן טען בדיון כי לפני הגשת הבקשה היו פניות של 3 גורמים שבחנו השקעה בחברה.



כאמור, מאחר שטרם הוסדרה סוגיית המימון של פעילות החברה בתקופת ההקפאה ומאחר שבעלי המניות סירבו לעת עתה להעמיד מימון, הורתה השופטת על הקפאה לתקופה של 4 ימים בלבד. כך שאם עד ליום ראשון לא יושג מימון יתכן והחברה תעבור להליכי פירוק וכל בנק ימנה מן הסתם כונס נכסים על הפרויקטים אותו הוא ממן. בעקבות החלטת השופטת, עוסק כעת הנאמן אגם בגיבוש תוכנית ההפעלה וגיבוש המימון מול הבנקים. את הנאמן מייצג בהליך עו"ד עמית פינס ממשרד וקסלר ברגמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully