וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק איבד 1.4%

אפרת נוימן

16.8.2005 / 23:58

טבע איבדה 1.5% למרות אישור חדש. שמיר התאוששה בעלייה של 5% מנפילה של 19% אמש, על רקע דו"חות מאכזבים

עלייה חדה מהצפוי במדד המחירים לצרכן ותוצאות מאכזבות של ענקית הקמעונות וול מארט הצליחו לנטרל היום בוול סטריט את ההשפעה החיובית של דו"חות הום דיפו שהיכתה את התחזיות. גם מחירי הנפט, שעדיין משייטים ברמות גבוהות, ממשיכים לגרום למשקיעים להזיע, כאילו לא מספיק חם בחוץ. את יום המסחר סיים הנאסד"ק בירידה של 1.4% לרמה של 2,137 נקודות. הדאו ג'ונס איבד 1.1% לרמה של 10,513 נקודות.

הזינוק במחיר הנפט דחף את מדד המחירים לצרכן בארה"ב לעלייה של 0.5% ביולי, כך דיווח משרד העבודה האמריקאי. מדד הליבה, ללא מחירי האנרגיה והמזון, עלה ב-0.1%. מדד המחירים לצרכן עלה בשיעור חד מעט מהתחזיות: כלכלנים צפו כי המדד יעלה ב0.4%.

אחרי האישורים של טבע כבר קשה לעקוב. היום בישרה החברה הישראלית כי קיבלה אישור סופי מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לייצור ושיווק טבליות Paroxetine במינונים של 10 מ"ג, 20 מ"ג, 30 מ"ג ו-40 מ"ג. מדובר בגרסה הגנרית של טבליות Paxil של חברת גלקסו סמית קלין לטיפול בדיכאון. מניית טבע סיימה את היום בירידה של 1.5% למחיר של 32.3 דולר.

אחרי שהגיעה בתחילת יולי למחיר שפל של יותר משנה וחצי – 20.9 דולר – עברה מניית גיוון אימג’ינג למסלול של עליות וכבר הגיעה למחיר של 26 דולר. בימים האחרונים החלה המניה שוב לסגת והיום היא איבדה 1.5% למחיר של 25.2 דולר המשקף לחברה מיקנעם שווי שוק של 700 מיליון דולר.

הקפסולה של גיוון לאיתור בעיות בקנה הוושט, דווקא זכתה השבוע לבשורה חיובית בדמות קוד חיוב על ידי המדיקייר האמריקאי. המשמעות של המהלך היא חיובית. קידוד הטיפול על ידי המדיקייר מקל עבור הרופאים בארה"ב את הפרוצדורה הכרוכה בהגשת המסמכים לחיוב בעבור האבחון בעזרת הקפסולה. בבית ההשקעות מריל לינץ' הדגישו כי מדובר אמנם בחדשות חיוביות עבור גיוון, אך המהלך אינו מבטיח שחברות המדיקייר יתחילו לסבסד את השימוש בקפסולה. מריל לינץ' מסקר את גיוון אימג'ינג בהמלצת "נייטרלי" מסוף יוני האחרון.

האנליסט דן הרוורד מדויטשה בנק הוריד לפני יומיים המלצה לאם סיסטמס ל"החזק", אך העלה את מחיר היעד בדולר אחד ל-26 דולר. ""אנו מורידים את ההמלצה מכיוון שמחיר המניה בשוק משקף כבר את ציפיות הצמיחה, כמו גם את הסיכונים", ציין הרוורד.

למרות הורדת ההמלצה ביום ראשון, הוסיפה אתמול מניית אם סיסטמס כ-4.5% למחיר שיא של כמעט חמש שנים - 26.4 דולר - הגבוה ממחיר היעד החדש שהעניק לה דויטשה בנק. היום תיקנה המניה כלפי מטה ואיבדה 4.2% למחיר 25.3 דולר.

שמיר אופטיקל התאוששה מנפילה כואבת אתמול של 19% בעליה של 4.9% למחיר של 11.4 דולר. אחרי הדו"חות גם מגיעים עדכוני האנליסטים. ב-CIBC הורידו את מחיר היעד של המניה מ-20 דולר ל-15 דולר, אך הותירו את המלצתם על "תשואת שוק".

דלתא הודיעה כי שרה הולדינגס מכרה את אחזקותיה בחברה. איש העסקים אייזיק דבח מארה"ב, רכש מקונצרן שרה לי 23% ממניות דלתא תמורת כ-27.7 מיליון דולר. למשקיעים בדלתא שראו את המניה צונחת מתחילת השנה ביותר מ-30% היתה היום קצת נחת כשהמניה עלתה 12.1% למחיר של 7.6 דולר.

עוד בין הישראליות, ארוטק איבדה 8.7% במחזור גבוה מהממוצע בה, בהמשך לירידה של 15% אתמול והמניה נסחרת כעת במחיר שפל של שנתיים; אלטק, שעלתה אתמול בכ-8%, איבדה היום 10.3%; מאינד הוסיפה 4.5% והמונפקת הטרייה אלון USA איבדה 4.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully