וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: לא נשנה את יעד ההוצאה בתקציב 2006

מוטי בסוק

17.8.2005 / 8:45

בסוף השבוע שעבר אמר אולמרט לתקשורת כי החוק לפיו בכל אחת מהשנים 2010-2005 יעד ההוצאה בתקציב יגדל ב-1% בלבד - בשעה שהאוכלוסייה גדלה בשיעור של 1.7% - אינו נכון



ממלא מקום שר האוצר, אהוד אולמרט, לא ישנה את יעד ההוצאה בתקציב 2006, על אף שהוא סבור כי הנושא ראוי לבדיקה מחדש. אולמרט אמר דברים ברוח זו למנכ"ל משרד האוצר, יוסי בכר, ולראש אגף תקציבים, קובי הבר.



בסוף השבוע שעבר אמר אולמרט לתקשורת כי החוק לפיו בכל אחת מהשנים 2010-2005 יעד ההוצאה בתקציב יגדל ב-1% בלבד - בשעה שהאוכלוסייה גדלה בשיעור של 1.7% - אינו נכון. בשיחות שהתקיימו בין אולמרט לבכירים באוצר בימים האחרונים אמר מ"מ שר האוצר כי התחייב ציבורית לעמוד בכל יעדי תקציב 2006, אף שלא היה שותף לקביעת התקציב, כולל יעד ההוצאה בתקציב. לדבריו, בתקציב 2007 ואילך נכון יהיה לבדוק מחדש את סוגיית יעד ההוצאה בתקציב, כולל האפשרות להגדיל אותו לרמת הגידול השנתי של האוכלוסייה, 1.7%.



הבר אמר אתמול ל-TheMarker כי בשנתיים האחרונות פרמיית הסיכון של ישראל בשווקים הבינלאומיים נמוכה בשל שלוש סיבות: החזרת האמינות הפיסקלית, הצמיחה, ושיפור המצב הביטחוני. אחת התוצאות החשובות מכך היא הירידה בריבית הארוכה במשק, שבעטיה ישראל משלמת כיום ריבית נמוכה יותר על חובות חדשים.



הבר אמר כי החוב של ישראל הוא כ-550 מיליארד שקל. המדינה ממחזרת כל שנה חובות של 60 מיליארד שקל. העלאת הריבית באחוז בלבד משמעותה הגדלת נטל החוב הלאומי על התקציב ב-600 מיליון שקל. לדבריו, דיבורים על העלאת אחוז ההוצאה בתקציב עלולים לפגוע באמינות הפיסקלית ולהביא לעלייה בריבית ארוכת הטווח - והמשק רק ייצא מופסד מכך.



בהתייחסו לדיבורים על הגדלת ההוצאה החברתית בתקציב 2006 אמר הבר כי הממשלה אישרה רק בשבוע שעבר את תקציבה. לדבריו, לאוצר אין עודפים בתקציב לתחום החברתי, ולפיכך הגדלת ההוצאה לתחום זה תחייב הפחתה של תקציב הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully