וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנה של התרחבות במספר העובדים בתעשייה: באפריל-מאי חל קיטון של 0.2% - כ-900 עובדים

עינב בן יהודה

17.8.2005 / 10:05

הנסיגה במצבת העובדים בתעשייה קוזזה בחלקה על ידי קליטת עובדים מתונה בקבוצת ענפי ההיי-טק; כך עולה מניתוח חודשי של מצב התעשייה שערך אגף הכלכלה בהתאחדות תעשיינים



לאחר ארבעה רבעונים רצופים של גידול במספר העובדים בתעשייה, בחודשים אפריל-מאי נרשמה ירידה של 0.2% במספר העובדים הכולל - קיטון נטו של כ-900 עובדים. כך עולה מניתוח חודשי של מצב התעשייה שערך אגף הכלכלה בהתאחדות תעשיינים.



לדברי יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, הנסיגה במצבת העובדים בתעשייה קוזזה בחלקה על ידי קליטת עובדים מתונה בקבוצת ענפי ההיי-טק. מהניתוח עולה, כי באפריל-מאי חודשה הנסיגה במצבת עובדי קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, (כימיקלים וזיקוק נפט, כולל תרופות, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי). בתקופה זו פוטרו כ-400 עובדים, 0.9% מכלל המועסקים בקבוצה זו, וזאת לאחר גידול של 0.7% שנרשם ברבעון הראשון של השנה.



בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית (מזון, משקאות, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר, דפוס, עץ וריהוט), נרשמו פיטורים של כ-700 עובדים - קיטון של 0.6% במספר המועסקים. זאת, בהמשך לצמצום מצבת העובדים מזה שלושה רבעונים ברציפות.



באפריל מאי נרשם קיפאון במצבת העובדים בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית (כרייה וחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת ותכשיטים), זאת לאחר כשנה רצופה של התרחבות.



בקבוצת ענפי ההיי-טק חלה עלייה במספר העובדים, אך נמשכה מגמת ההאטה בקליטת עובדים. בחודשים אפריל-מאי 2005 נרשמה קליטה מתונה של כ-200 עובדים, גידול של 0.3% במספר העובדים בענפים אלו. זאת, לאחר גידול של 0.5% ברבעון הראשון של השנה.



מהנתונים עולה עוד, כי באפריל-מאי נרשמה עלייה של 1.1% בתפוקת התעשיייה, לעומת הממוצע החודשי ברבעון הראשון של השנה. בקבוצת ענפיי ההיי-טק חלה עלייה של 2.2% בתפוקה. בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, נרשמה ירידה של 2%. נסיגה של 0.8% נרשמה בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, ונסיגה של 0.7% נרשמה באפריל-מאי בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית.



בליזובסקי הוסיף כי באפריל-מאי חודשה העלייה בפריון העבודה בתעשייה. גידול של 2.2% נרשם בתקופה זו, לאחר נסיגה של 1.1% ברבעון הראשון של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully