וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ניר דיבר עם עובדי קשת על שכרו של שנער

ענת באלינט

17.8.2005 / 9:11

הפרסום על השכר ב-TheMarker עורר רגשות קשים בקרב עובדי החברה וניר ביקש להרגיע את הרוחות; לדבריו מרבית הכסף הגיע מדיווידנדים של בעלי המניות ולא ישירות מהתקציב



אבי ניר, מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 קשת, כינס ביום שני את כל עובדי החברה בעקבות הפרסום כי עלות שכרו של נשיא החברה, אורי שנער, היא כ-9 מיליון שקל לשנה - כשליש מהרווח הנקי של קשת. הפרסום על השכר ב-TheMarker עורר רגשות קשים בקרב עובדי החברה וניר ביקש להרגיע את הרוחות.



לדברי ניר, מרבית הסכום ששולם (הוא לא התייחס לשנער באופן אישי בדבריו) הגיע מהדיווידנדים של בעלי המניות, עקב הצלחתה של קשת, ולא ישירות מתקציב החברה. אגב, גם שכרו של ניר פורסם והוא מוערך ב-3-4 מיליון שקל בשנה.



הישיבה שכינס ניר היא סממן נוסף של המשבר שאליו נקלעה קשת בעקבות הסכסוך שפרץ בין שני ראשיה על חלוקת הסמכויות ביניהם, שבסופו נפלה ההכרעה לטובת ניר ואילו שנער נושל ממרבית סמכויותיו בתוך קשת.



בעקבות כך פרץ סכסוך קשה בין שנער לבין יו"ר דירקטוריון קשת מוזי ורטהיים, ושנער דרש 40 מיליון שקל כדמי פרישה. הסכסוך עבר להליך גישור באמצעות עו"ד אלי זהר, אולם זה הופסק לאחרונה על ידי קשת מאחר שלטענתה עסק בעיקר בגובה הפיצוי לשנער ולא בסמכויותיו בחברה. קשת מבקשת להגיע להסכמה על סכום הפיצוי ישירות מול שנער, ללא סיוע של עו"ד זהר.



שלשום הופיעו שנער וורטהיים זה אחר זה בפני מועצת הרשות השנייה כדי לעדכנה על מצבה של הנהלת קשת. גורם שנכח בישיבה סיפר כי השניים תיארו באופן מפורט מאוד, ובהרבה כאב, את השתלשלות הסכסוך ולא נראו הבדלים גדולים בגרסאות שהציגו.



הרשות השנייה מגלה מעורבות עמוקה בסכסוך בקשת, אף שבפועל אין ביכולתה לנקוט צעדים ממשייים בנושא זה. הנימוק למעורבות הוא התחייבותה של קשת למבנה הנהלה מסוים אם תזכה במכרז - התחייבות שעזיבתו של שנער תפגום בה. בסיום הישיבה הודיעו חברי מועצת הרשות השנייה כי הם מצרים על המשבר שקשת נקלעה אליו ומקווים שייושב במהרה תוך עמידה במחויבויות החברה. אפשר שהצהרה זו היא עדות לכך כי לעזיבתו של שנער לא יהיו השלכות על מתן הזיכיון החדש לקשת.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully