וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ' מעודד מתוצאות הצמיחה של המשק: מעלה את תחזית הצמיחה של ישראל ל-2005 מ-3.8% ל-4.2%

נתן שבע

17.8.2005 / 11:34

"המדד לחודש יולי ונתוני הצמיחה עשויים לגרום לכך שריבית בנק ישראל תעלה בהמשך", כותבים בבית ההשקעות; "נתוני הצמיחה יכולים לשמש דחיפה פוליטית משמעותית לראש הממשלה"



בנק ההשקעות, מריל לינץ', נשמע מאוד מעודד מהצמיחה של המשק בישראל ברבעון השני של השנה. המשק, שצמח במחצית הראשונה ב-4.9% לפי הנתונים של הלמ"ס, מוביל את בנק ההשקעות להעלות את תחזית הצמיחה שלו לכלכלה הישראלית מ-3.8% ל-4.2%.



"נתוני הצמיחה יכולים לשמש דחיפה פוליטית משמעותית לראש הממשלה, שרון, שמתמודד עם לכתו של נתניהו ויישום תהליך ההתנתקות. בכל מקרה, המדד לחודש יולי שהיה גבוה מהתחזיות, ונתוני הצמיחה עשויים לגרום לכך שריבית בנק ישראל תעלה בהמשך", כותבים הכלכלנים של מריל. צמיחה חזקה היא חיובית למטבע השקל ולנכסיה של המדינה, הם מוסיפים.



נתוני הצמיחה של המשק ביום שני העידו על קפיצה של 5.3% בהוצאות לצריכה פרטית לעומת ירידה של 0.4% ברבעון הקודם. העלייה בצריכה מוסברת בשל הריבית הנמוכה (הופך את הקניות באשראי לזולות יותר - נ.ש.) ונתמכה גם בנתוני התעסוקה ב-12 החודשים האחרונים. בנוסף, עלו ההשקעות ב-7.8%לעומת ירידה של 11% ברבעון הראשון, מה שמעיד על התאוששות של המגזר העסקי. תרמו לצמיחה גם היצוא, שעלה ב-13%, והיבוא שזינק בבכמעט 25%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully