וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצול בקרן לייטספיד: הישראלי גיל קוגן פורש מהפירמה ומקים קרן חדשה הצפויה להשקיע בחברות ישראליות

צורי דאר

17.8.2005 / 13:27

יחד עם קוגן, פורש יצחק אפלבאום, האחראי על השקעות הקרן בישראל; הקרן החדשה תתמקד בהשקעות בחברות בשלב מאוחר; לייטספיד השקיעה ב-EFI, גלילאו, טריון והרמוניק



הישראלי לשעבר גיל קוגן, שותף מייסד של קרן הון הסיכון האמריקאית לייטספיד, פורש מניהול הקרן לטובת הקמת קרן חדשה. על פי מקורות בעמק הסיליקון, עם קוגן צפויים לפרוש גם השותף המנהל קארל שאוולטר, יצחק אפלבאום - שותף המייצג את לייטספיד בישראל, וקן אלפנט - מנהל השקעות בקרן.



את לייטספיד יוביל מעתה השותף המנהל כריס שפ. לייטספיד תתחיל לגייס בסתיו קרן שמינית בהיקף של 400 מיליון דולר, המיועדת להשקעה בחברות סטארט אפ בשלבים מוקדמים. על פי המסתמן כרגע, קבוצת הפורשים בהובלת קוגן תגייס קרן אחרת, שתתמקד בהשקעות בחברות בשלב מאוחר יותר. גורמים המקורבים לקוגן אמרו כי הקרן החדשה צפויה להשקיע בחברות ישראליות. קבוצת הפורשים תמשיך להיות שותפה בניהול הפורטפוליו הקיים של לייטספיד.



קרן לייטספיד נחשבת לאחת הקרנות האיכותיות בעמק הסיליקון. הפירמה הוקמה לפני כ-30 שנה, כשותפות עם קרן הון הסיכון ווס פק אנד גריר, וכיום היא מנהלת 2.3 מיליארד דולר להשקעות בשבע קרנות. לייטספיד השקיעה עד כה ב-275 חברות ורשמה הצלחות בחברות כברוקייד, סיינה, דבלקליק, ובחברות הישראליות גלילאו EFI, טריון, הרמוניק ועוד. לייטספיד השקיעה גם בחברות הסטארט אפ הישראליות מונוספר, מרקדו, אקספנד, פרסונטה, אופטיר וסקייבוקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully