וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטונסופט הפינית הגישה תלונה למועצה האירופית: צ'ק פוינט מנצלת לרעה את מעמדה הדומיננטי בשוק ה-VPN

גתית פנקס

20.6.2001 / 13:59

מנכ"ל סטונסופט אומר ל-TheMarker.com כי החברה השיקה מוצר VPN משל עצמה במארס - אותו היא משווקת באמצעות אותם ערוצי הפצה של צ'ק פוינט - אולם האחרונה מונעת תחרות חופשית

חברת התוכנה הפינית Stonesoft הגישה היום תלונה למועצה האירופית בה הוא טוענת כי חברת צ'ק פוינט הישראלית מנצלת לרעה את מעמדה הדומיננטי בשוק ה-VPN, Virtual Private Networks.

מנכ"ל סטונסופט, אסה קורוונמה, אמר היום ל-TheMarker.com כי התלונה הוגשה לפני מספר ימים, וכי המועצה כבר החלה בחקירה שעניינה השאלה האם צ'ק פוינט מונעת תחרות חופשית בשוק ה-VPN והפיירוול. לדבריו, צ'ק פוינט וסטונסופט עושות שתיהן שימוש באותם ערוצי הפצה בפינלנד, אולם הגיע לידי החברה מידע מערוצים אלה "שגורם לה לחשוב שצ'ק פוינט לא התנהגה בצורה תחרותית".

"אנחנו לא יכולים להרחיב, שכן מדובר בעניין שנמצא בחקירה, אבל אנחנו מקווים שהיא תוביל לתוצאות המיוחלות", אומר קורוונמה. סטונסופט, הנסחרת בבורסת הלסינקי, מספקת פתרונות אבטחה מבוססי תוכנה עבור חברות טלקומוניקציה, מוסדות פיננסיים ואתרי אינטרנט עם כניסות מרובות. מוצרי החברה משלבים אפליקציות של ניתוב עומסים עם אמצעי אבטחה כמו פיירוולים. שני מוצרי הדגל של החברה נקראים StoneBeat ו-Optiwise.

סטונסופט השיקה מוצר מתחרה במארס

באוקטובר 2000 אף הצטרף מוצר האבטחה StoneBeat לברית ה-OPSEC (פלפורמה פתוחה לאבטחה) של צ'ק פוינט, הכוללת יותר מ-270 חברות. "ההצטרפות לברית זו", התגאתה בזמנו הנהלת סטונסופט, "מראה שהמוצרים שלנו משתלבים בצורה טובה עם הארכיטקטורה של ה-SVN - Secure Virtual Network - של צ'ק פוינט".

אולם היום נשמעים מכיוון קורוונמה צלילים אחרים לחלוטין. הבעיה החלה, לדבריו, כאשר סטונסופט הודיעה במארס השנה על מוצר חדש המשלב פיירוול ו-VPN (המוצר נקרא StoneGate). "כל מה שאנחנו מבקשים מהמועצה האירופית הוא להבטיח את הצלחת המכירות שלנו והפצת הטכנולוגיה שלנו", אומר קורוונמה.

נתח השוק של סטונסופט הוא אפסי בשוק ה-VPN, בין השאר, מאחר שיש לה מוצר בשוק רק 3 חודשים. לפני יומיים הודיעה חברת צ'ק פוינט כי נתח השוק שלה בשוק ה-VPN כבר הגיע ל-62% לפי מחקר שביצעה חברת דטה-מוניטור.

גם מחזור המכירות של החברה הפינית הוא לא בר השוואה לזה של צ'ק פוינט. למעשה, בשנה שעברה היא מכרה ב-58 מיליון יורו (49.3 מיליון דולר) וברבעון הראשון של 2001 הכנסותיה הסתכמו ב-16.9 מיליון יורו (14.3 מיליון דולר) - הכנסות שצ'ק פוינט מייצרת בכ-6 ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully