וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים משתפים פעולה בעקבות תקנות באזל 2: יקימו מאגר מידע בין בנקאי לניתוח סיכונים

עומר שרביט

17.8.2005 / 15:17

הבנקים יזרימו למאגר מידע באופן אנונימי כדי לייצר תמונה מדוייקת יותר על התפלגות הסיכונים התפעוליים במערכת הבנקאית



תקנות באזל II, שנחקקו בעולם לאחר התפוצצות בועת ההיי-טק וייכנסו לתוקפן בתחילת 2007, גורמות לכך שגם הבנקים בישראל ישתפו פעולה ביניהם. התקנות נועדו למזער את רמת סיכוני האשראי במשק ולשפר את יציבות המערכת הפיננסית.



הבנקים נדרשים להטמיע טכנולוגיה המבוססת על כלי אומדן סטטיסטיים שיסייעו לאמוד את הלימות ההון ורמת הסיכון האמיתית שלהם. לצורך כך, חברת HMS מקימה מאגר מידע מרכזי בין-בנקאי לניתוח סיכונים תפעוליים.



המידע יוזרם על ידי הבנקים והמאגר ייבנה על בסיס מודל הקיים באירופה - דוגמת קונסורציום ORX - שחברים בו יותר מ-20 תאגידים פיננסיים באירופה ומטרתו לאפשר החלפת מידע בנוגע לסיכונים תפעוליים. כל בנק יתבקש להעביר קובץ הכולל את כל אירועי הסיכון התפעולי בארגון, בין אם האירוע גרם לנזק ובין אם לאו.



המאגר לא מיועד רק למטרות רגולציה, אלא לקבלת החלטות עסקיות מושכלות יותר. המערכת של המאגר תאפשר בנוסף למדידת החשיפה לסיכון גם ייעול של הרזרבות ההוניות.



"הבנקים יצטרכו להתגבר על החשדנות ועל ההתנגדות הטבעית שלהם לחלוק מידע עם המתחרים, שכן ככל שמאגר המידע גדול יותר, כך איכות הנתונים הסטטיסטיים גבוהה יותר", ציין משה הלפרין, מנכ"ל HMS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully