וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"ק העלה את תחזיות הצמיחה בביקוש העולמי לנפט ב-2006 על רקע צמיחת התמ"ג העולמי

עפרה שלו

17.8.2005 / 15:43

הספקת הנפט מצד מדינות אופ"ק תצטרך לפצות על תפוקה נמוכה מן הצפוי המדינות שאינן חברות בארגון; החוזים על הנפט נסחרים ב-66 דולר לחבית בבורסת ניו יורק



אופ"ק העלה את תחזיות הצמיחה בביקוש העולמי לנפט ב-2006. בנוסף, אמר קרטל הנפט כי הספקת הנפט מצד מדינות אופ"ק תצטרך לפצות על תפוקה נמוכה מן הצפוי של יצרניות הנפט שאינן חברות בארגון אופ"ק. החוזים על הנפט למסירה בספטמבר נסחרים בבורסת ניו יורק במחיר של 66 דולר לחבית.



אופ"ק צופה כי הביקוש העולמי לנפט יצמח ב-1.57 מיליון חביות ביום ב-2006, עלייה של 30 אלף חביות ביום מהתחזית הקודמת. תחזית צמיחת הביקוש ל-2006 הנוכחית דומה מאוד לצמיחה בביקוש ב-2005.



העלאת תחזיות הצמיחה בביקוש נעשתה על רקע התחזיות המשופרות לצמיחת הכלכלה העולמית. התמ"ג העולמי צפוי לצמוח בקרוב ל-4% בשנה הבאה, על רקע קצב ההתרחבות המהיר מהצפוי של המדינות המתפתחות. ארה"ב תוביל את הצמיחה בביקוש בקרב המדינות המפותחות (OECD) ב-2006, בעוד שסין תהיה אחראית לרבע מצמיחת הביקוש הכללית.



ביולי הפיקה אופ"ק 30.2 מיליון חביות נפט ביום, עלייה של 210 אלף חביות ביחס ליוני. אופ"ק מפיקה נפט בקצב שיא של 26 שנים במטרה להכין עתודות נפט לקראת החורף. עודף הנפט, עם זאת, לא הצליח לגרום לירידה במחירים, אשר נמצאים ברמות שיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully