וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קופת תגמולים של עובדי האוניברסיטה העברית תובעת 2.2 מיליון שקל מבנק ישראל: הפקדנו כספים בבנק למסחר שקרס

ענת רואה

17.8.2005 / 16:13

לטענת הקופה, בנק ישראל מסרב לפצות אותה כפי שפיצה לקוחות אחרים, כיוון שהכספים הופקדו לכאורה בפיקדון נדחה, וזאת ללא ידיעתם



קופת תגמולים של עובדי האוניברסיטה העברית תובעת 2.2 מיליון שקל מבנק ישראל, בטענה שהאחרון סירב לפצות אותה על אובדן כספים שהופקדו בבנק למסחר עקב קריסת הבנק בשל פרשת המעילה שביצעה אתי אלון.



בתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, באמצעות עוה"ד שאול קוטלר ושירי ויסבלום ממשרד קוטלר-הררי, נטען כי קופת הגמל הוטעתה ע"י הבנק למסחר בעת שהובטח לה כי כספי התגמולים יופקדו בפיקדון רגיל צמוד למדד. בפועל, נטען, כי עם קריסת הבנק, דחה בנק ישראל את בקשת קופת הגמל לפצות אותה בגין הכספים בהסתמך על הטענה כי אלו הופקדו בפיקדון נדחה, שלא נכלל בכתב הערבות שהעניק בנק ישראל לחובות הבנק למסחר.



לטענת קופת הגמל בעת הפקדת הכספים הוצג בפניה מצב מפורש כאילו אלו יופקדו בפיקדון צמוד מדד רגיל, ובוודאי שלא הוסבר להם דבר על כוונה להפקידם בפיקדון נדחה. כן נאמר כי למנהלי קופת התגמולים לא היה כל מושג באשר למשמעות המשפטית של פיקדון נדחה, ולכך שבעת קריסה של הבנק הכספים לא יהיו מוגנים ולא יכללו בכתב הערבות שהעמיד בנק ישראל.



על פי הנאמר בתביעה, המדובר בכספים שנחסכו בעמל רב ע"י עובדי הקופה הקיימת עוד מ-1983. למרות זאת, נטען כי בנק ישראל סירב לפצות אותם וטען כי לא ניתן להחזיר כספים אלו.



מאחר שלטענת קופת הגמל לא הוסברו להם כלל המשמעויות של פיקדון נדחה בעת החתימה על המסמכים, ובנסיבות בהן קרס הבנק ולאור אי הסדרים שהתגלו בספריו, ברור כי בנק ישראל היה צריך לשקול היטב את הנסיבות בהן הוא מסרב להחזיר כספים.



בנק ישראל טרם העביר כתב הגנה בפני התביעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully