וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית התעשייה היפאנית היטאצ'י החלה להשקיע בהון סיכון בישראל

אלי דניאל

20.6.2001 / 14:16

היטאצ'י השקיעה בימים האחרונים בקרן ההון סיכון ורטקס ישראל; דוד הלר, שותף בקרן: "השקעתה של היטאצ'י נעשתה על רקע אסטרטגי"

ענקית התעשייה היפאנית, חברת היטאצ'י (Hitachi), ביצעה בימים האחרונים את השקעתה הראשונה בישראל, בקרן ההון סיכון ורטקס ישראל. בעקבות ביצוע ההשקעה הגיעו ארצה מספר מנהלים בכירים בהיטאצ'י לשם בחינת הזדמנויות עסקיות לשיתוף פעולה עם החברות הנמנות על תיק ההשקעות של ורטקס ישראל.

ורטקס ישראל היא קרן הון סיכון המנהלת השקעות בהיקף של כרבע מיליארד דולר. הקרן חברה ברשת הקרנות הבינלאומית ורטקס גרופ, המנהלות ביחד השקעות בהיקף של למעלה ממיליארד דולר. ורטקס ישראל משקיעה במיזמים טכנולוגיים בשלבים מוקדמים ומסייעת לחברות הפורטפוליו בגישה להון סיכון בינלאומי, בקשרים לשותפים אסטרטגיים ובניהול רכישות ומיזוגים. בין המשקיעים האסטרטגיים של ורטקס ישראל נמנים גם Singapore Technologies ודיסקונט שוקי הון.

דוד הלר, שותף בוורטקס ישראל, מסר ל-TheMarker.com כי "השקעתה של היטאצ'י בוורטקס ישראל נעשתה על רקע אסטרטגי. בהיטאצ'י מתעניינים לא רק ברווח הון אלא בעיקר בטכנולוגיות של החברות הנמנות על הפורטפוליו של ורטקס ובשיתוף פעולה עמן, כמו גם באפשרות להשקיע במשותף בחברות טכנולוגיות הפועלות בתחומי התקשורת וה-IP". הלר הוסיף כי "במהלך ביקורם של נציגי היטאצ'י בארץ, יתבצעו פגישות עם החברות בהן מושקעת ורטקס כמו גם עם נציגיהן של חברות נוספות, וזאת לשם בחינת אפשרויות ההשקעה בהן".

הלר, שאחראי על גיוס המשקיעים היפאניים של קרן ההון סיכון, נמנע מלפרט את גובה השקעתה של היטאצ'י, אולם לדבריו "היקף ההשקעה מעיד על החשיבות הרבה שמייחסים בהיטאצ'י לטכנולוגיה הישראלית". בהתייחסו לקשר היפאני, מסר הלר כי "בקרנות ורטקס מושקעים 12 גופים יפאנים, יותר מאשר בכל קרן ישראלית אחרת. אנו מעודדים מהעובדה שחרף המצב הפוליטי, גופים כהיטאצ'י, NTT ואחרים, המעוניינים בטכנולוגיה של חברות הפורטפוליו שלנו, מוכנים להשקיע בישראל באמצעותנו. יחסינו עם המשקיעים היפאניים מאפשרים לנו לסלול את הדרך לשוק".

קבוצת היטאצ'י, שנוסדה בשנת 1910, היא החברה התעשייתית הגדולה ביפאן. בשנת 2000 הסתכמו הכנסותיה של הקבוצה בכ-76 מיליארד דולר, כאשר עיקר ההכנסות נבעו ממכירות חטיבת טכנולוגיות המידע והאלקטרוניקה. יצוין כי חטיבות נוספות של החברה פועלות, בין השאר, בתחומי האנרגיה, מערכות תעשייתיות ומוצרי צריכה ביתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully