וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינפניון צופה לרשום הפסד תפעולי של 512 מיליון דולר ברבעון הנוכחי - בשל צניחה של 30% בהכנסות

עפרה שלו

20.6.2001 / 10:12

יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה אמרה כי העסקים ייפגעו קשות מהתנאים בשוק המוליכים למחצה, וכי היא אינה צופה התאוששות

אינפניון צופה לרשום הפסד תפעולי של 512 מיליון דולר ברבעון המסתיים ביוני, בשל צניחה של 30% בהכנסות. החברה מסרה כי "העסקים ברבעון השלישי ייפגעו קשות מהידרדרות התנאים בשוק המוליכים למחצה". יצרנית השבבים השנייה בגודלה באירופה הוסיפה כי היא אינה צופה התאוששות.

החברה תצמצם את השקעות ההון שלה ב-85 מיליון דולר בשנת הכספים 2002, במטרה להקטין את ההפסדים. כמו כן אמרה החברה, שבשליטת סימנס, כי הקפיאה את גיוס העובדים החדשים וכי לא תחפש מחליפים לעובדים שיפרשו.

אתמול פירסמה קבוצת המחקר IC אינסייטס מחקר הקבע כי מכירות המוליכים למחצה עומדות ליפול בשנת 2001 בשיעור גבוה בהרבה מזה שהיה צפוי עד עתה. קבוצת המחקר העריכה כי מכירות הענף ירדו ב-28% בשנה הנוכחית, ביחס לשנת 2000. אם התחזית העגומה אכן תתממש, זו עומדת להיות השנה הגרועה ביותר בהיסטוריה של הענף.

עד עתה השנה הגרועה ביותר לענף השבבים היתה 1985, אז נפלו המכירות ב-20%. בשנה זו הגורם לנפילת הענף היה ייצור יתר של שבבי זיכרון ע"י יצרניות השבבים היפאניות.

אינפניון אינה חברת השבבים האירופית הראשונה שמקצצת תחזיות באמצע החודש עשו זאת רויאל פיליפס אלקטרוניקס ו-ST. פיליפס, יצרנית מוצרי האלקטרוניקה הגדולה באירופה, אמרה כי היא עשויה לרשום הפסד שנתי או איזון בשל ההאטה בביקוש לשבבים בשוקי הסלולר והאודיו.

STMicroelectronics, יצרנית המוליכים למחצה הגדולה באירופה, אמרה כי מכירות הרבעון השני יהיו נמוכות מהתחזיות. כמו מתחרתה פיליפס, נימקה ST את האזהרה בכך שהזמנות מלקוחות מסוימים בוטלו, ובשל ההאטה הכללית בשווקים של לקוחותיה, כמו יצרניות טלפונים סלולריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully