וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמית ברגר קנה חברת קרנות? לא. הוא קנה שמורת טבע

רותם שטרקמן

18.8.2005 / 7:58

יש הסבורים שברגר קנה את אילנות דיסקונט ביוקר. לא בטוח שזה נכון. שימו לב מי יהיה השותף שלו ב-8 השנים הבאות. עוד כמה הערות על העסקה שבה רכשה חברת הברוקרים המשותפת לאילן בן דב, רוני אלרואי ועמית ברגר, 45% ממניות חברת הקרנות אילנות דיסקונט בכ-230 מיליון שקל





עסקת אילנות דיסקונט הכניסה לא מעט פלפל לשוק ההון הרוגש. בכלל, מאז רכש את סולומון הספיק ברגר להכניס שני שותפים חזקים - רוני אלרואי (חתנו של יצחק תשובה) ואילן בן דב (בעל השליטה בסאני), לגייס 65 מיליון שקל באג"ח ולקנות את אילנות. לא רע בשביל קיץ אחד.



אך זה עוד כלום לעומת מה שהתרחש מתחת לפני השטח מאז נרכשה סולומון. שני השותפים שנכנסו לסולומון בסופו של דבר אינם היחידים שביקשו לעשות זאת. השוק רותח וחברות הברוקרים הם הדבר החם של קיץ 2005, ולכן אנשי עסקים רבים מנסים לקפוץ על העגלה. כאשר חתם על עסקת סולומון הוא היה עדיין לבד, אבל בתוך ימים הוא קיבל עשרות טלפונים. גם כאשר פורסמה עסקת אילנות היתה התמונה דומה, כאשר גופים גדולים ובעלי הון ניסו להשתתף ברכישה.



אך נראה שלברגר אין יותר צורך בשותפים. לצורך ה"עסקה הקטנה" (45% ממניות אילנות דיסקונט) הוא צריך 228 מיליון שקל. 35 מיליון שקל היו בקופה של סולומון לפניו. 65 מיליון שקל גייסה סולומון באג"ח ואילן בן דב הכניס עוד 35 מיליון שקל כאשר רכש 49% מהמניות. כך שהשלמת העסקה דורשת מימון בנקאי של 90 מיליון שקל - לא ממש מסובך בימים אלה. אבל מכיוון שלדיסקונט יש אופציה לחייב את ברגר למכור את אחזקתו באילנות (55%) בכ-280 מיליון שקל, הוא היה צריך להכין את אלרואי ובן דב להשקיע עוד עשרות מיליוני שקלים בחברה.



בכלל, ברגר אוהב לעבוד עם שותפים. בעיקר כי אין לו מספיק כסף לבנות קבוצות גדולות כל כך כמו שהוא רוצה. גם בקבוצה הקודמת שהקים היו לו כאלה, אלא שהשותפים הפאסיוויים והרדומים שלא עשו עד אז כלום גנבו לו את החברה. היום הוא כבר הרבה יותר זהיר, ולכן כבר היום האחזקה בסולומון משורשרת בשלוש רמות של בעלות, כאשר בכל רמה הוא מחזיק ביותר מ-50% מהמניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully