וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל הטרי של מורגן סטנלי מבטל את החלטת קודמו: לא ינפיק את חטיבת כרטיסי האשראי דיסקאבר

רויטרס

18.8.2005 / 9:10

ג'ון מאק שנכנס לתפקיד לפני שבעה שבועות, לאחר הדחתו של פיליפ פרסל, החליט כי הנפקת דיסקאבר אינה כדאית; לעומת זאת, החליט להיפטר מחטיבת החכרת המטוסים AWAS



בנק מורגן סטנלי (סימול MWD) הודיע אמש כי לא ינפיק את חטיבת כרטיסי האשראי שלו, למרות הודעות קודמות בנושא. לעומת זאת החליט הבנק, למכור חטיבה להחכרת מטוסים שביצועיה נחלשו, על רקע החולשה במגזר התעופה. מדובר בהחלטות המשמעותיות הראשונות של מנכ"ל הבנק הטרי, ג'ון מאק, מאז נכנס לתפקיד לפני שבעה שבועות. ההחלטות מהוות היפוך להחלטותיו של המנכ"ל המודח פיליפ פרסל.



ההכרזה על הנפקת דיסקאבר הגיעה בעת בה פרסל עמד בפני לחץ עצום מצד משקיעים ומצד מועצת המנהלים של הבנק. מאק אמר כי לאחר שהבנק בחן את נושא הנפקת חטיבת דיסקאבר במשך חמישה חודשים, החליט שלא למכור אותה, למרות לחץ המשקיעים בנושא. משקיעים טוענים כי החטיבה מכבידה על הצמיחה בחברה ואינה מתאימה לתחומי הפעילות האחרים בה. לדעתם, ערך החטיבה יעלה כישות עצמאית.



מאק טוען, כי לחטיבה תזרים מזומנים יציב והיא מאזנת את בנקאות ההשקעות, וכן כי הנפקתה אינה כדאית. אף כי שיעורי הריבית הגדלים בארה"ב מצמצמים את שולי הרווח של החטיבה בתקופה הנוכחית, אובדן תזרים המזומנים היציב של דיסקאבר עשוי להביא לתנודתיות מוגברת במאזני הכספים של מורגן סטנלי.



דיסקאבר היא אחת ממנפיקות כרטיסי האשראי הגדולות בעולם, עם 50 מיליון לקוחות ומערכת תשלומים עצמאית. אנליסטים מעריכים כי הנפקת החטיבה תגדיל את ערכה וכי שווי דיסקאבר לבדה עשוי להגיע ל-15 דולר למניה.



מכירת חטיבת ההחכרה, AWAS, תעלה כמיליארד דולר ברבעון השלישי, אך מורגן סטנלי אמר בהודעתו כי מהלכים אלה יגדילו את רווחיות החברה לאורך זמן. מצב חטיבת ההחכרה הידרדר ביחד עם מגזר התעופה כולו, לאחר התקפות הטרור של ה-11 בספטמבר 2001, אך באחרונה חלה התאוששות בסביבה העסקית במגזר. את הרווחים ממכירת החטיבה, המוערכת ב-3.7 מיליארד דולר על ידי מורגן סטנלי, מתכוון הבנק להשקיע בתחום העיקרי של הבנק - בנקאות השקעות.



AWAS היא חברת החכרת המטוסים השלישית בגודלה בארה"ב, אחרי חטיבות דומות של חברת ג'נרל אלקטריק (GE) ו-AIG.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully