וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי פוד: ההכנסות ירדו ב-15% בשל החלטת החברה "להפסיק למכור ללקוחות מסויימים לאור המצב השורר בשוק המזון"

טל לוי

18.8.2005 / 11:51

מנכ"ל החברה, צביקה ויליגר: "לולא קריסת רשת קלאבמרקט ההכנסות והרווחים היו גדלים. המהלך ההוגן הוא שהבנקים יחלקו את הכסף שיקבלו מקלאבמרקט בין כל הספקים, ולא יגבו ראשונים"



"קריסת קלאבמרקט גרמה לנו לערוך שינוי בתמהיל המכירות. בין היתר, אנו בוחנים אפשרות למכור ישירות ללקוח באמצעות מכולות שכונתיות" - כך אומר מנכ"ל , צביקה ויליגר. "אנו לא בטוחים שקלאבמקרט היא הנפילה האחרונה", הוא מוסיף, "לכן קיצצנו את המכירות ואנו בוחנים מחדש כל לקוח".



"הבנקים הם נושים מובטחים ומכאן, שהם אלה אשר יזכו לקבל כסף ראשונים. לדעתי, ההליך ההוגן יהיה, שהכסף שיתקבל יחולק בין כולם. בסך הכל, הבנקים המשיכו לתת אשראי למשפחת בורוביץ' ולכן נטעו בנו את ההרגשה שהכל בסדר", אומר ויליגר. "יש לשים לב, כי אם קלאבמרקט אכן תירכש, ייתכן שההפרשה לחובות מסופקים תקטן ומכאן שהרווח ברבעון הבא יגדל".



וילי פוד, העוסקת בייבוא, שיווק והפצה של מוצרי מזון מחו"ל, מדווחת היום כי הכנסותיה ברבעון השני של 2005 ירדו ב-15% והסתכמו ב-39 מיליון שקל. ההוצאות התפעוליות קטנו ב-5% והסתכמו ב-6.1 מיליון שקל ובסך הכל, נפל הרווח התפעולי (לפני הפרשה לחובות מסופקים) ב-27% והסתכם ב-4.7 מיליון שקל.







בוילי פוד נאלצו להפריש 4 מיליון שקל בגין קריסת רשת קלאב מארקט ומכאן, שהרווח התפעולי לאחר ההפרשה היה נמוך משמעותית לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-709 אלף שקל, לעומת 6.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי של 851 אלף שקל, לעומת 3.6 מיליון שקל ברבעון המקביל (ירידה של 76%), או 10 מיליון שקל בכל 2004. בחברה מציינים כי תיתכן הפרשה נוספת בסך 300 אלף שקלים, אם תשתנה יכולת הפירעון של קלאבמרקט.



קריסת קלאבמרקט גרמה לחברה לבחון מחדש את מדיניות המכירות. כך למשל, נכתב בדו"חות, כי "הקיטון במכירות נובע בין השאר מהחלטת החברה להפסיק למכור ללקוחות מסויימים ו/או להקטין באופן ניכר את המכירות ללקוחות אחרים, וזאת כתוצאה מבחינה מחודשת של האשראי אותו נותנת החברה ללקוחות אלו, לאור המצב השורר בשוק המזון, אשר חווה בשנה האחרונה התמוטטויות של סיטונאים, חברות קייטרינג וחברות לשיווק מזון".



תמהיל המכירות של החברה כולל 47.4% (18.5 מיליון שקל) בתחום המוצרים המשומרים, לעומת 45.6% (21 מיליון שקל) ברבעון המקביל. מקור יתרת המכירות הוא בתחום המוצרים הבלתי משומרים, אשר תרם 20.4 מיליון שקל, לעומת 24.8 מיליון שקל ברבעון המקביל.



בסך הכל אומר ויליגר, כי "לולא קריסת רשת קלאבמרקט ההכנסות והרווחים היו גדלים. המהלך ההוגן הוא שהבנקים יחלקו את הכסף שיקבלו מקלאבמרקט בין כל הספקים ולא יגבו ראשונים".



וילי פוד השלימה ברבעון השני גיוס הון בסך 63.6 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח צמודות מדד, אג"ח להמרה (צמוד מדד) ושתי סדרות של כתבי אופציה. קופת המזומנים של חברה צמחה רבות במהלך מחצית 2005 והיא מסתכמת ב-141 מיליון שקל, לעומת 65.4 מיליון שקל בסוף 2004. בחברה מציינים כי מכרו 4.13% מהמניות תמורת 10 מיליון שקל.



וילי פוד נשלטת (40%) בידי צבי ויליגר ובידי יוסף ויליגר (18%) והיא נסחרת לפי שווי של 106 מיליון שקל. מתחילת השנה עלתה המניה ב-15%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully