וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: הבורסות נסחרות בירידות; מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד עולה ב-2.5%

ליאון איצקר

18.8.2005 / 13:30

בורסת פרנקפורט יורדת ב-0.6%; בורסת פאריס מאבדת 0.5%; במגזר האנרגיה נרשמות ירידות על רקע נפילת מחירי הנפט אתמול; BP, חברת הנפט הגדולה ביבשת, יורדת ב-1.7%



בורסות אירופה נסחרות בירידות: בורסת פרנקפורט יורדת ב-0.6%; בורסת פאריס מאבדת 0.5% ובורסת לונדון רושמת ירידה של 0.4%. במגזר האנרגיה נרשמות ירידות, על רקע נפילת מחירי הנפט אתמול.



המכירות הקמעוניות בבריטניה ירדו ב-0.3% ביולי מהחודש הקודם, בו נרשמה עלייה מתוקנת של 1.2% - דיווחה היום לשכת הסטטיסטיקה הלאומית. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של 0.6%, לפי סקר שערכה בלומברג.



מחיר הנפט נפל אתמול ביותר מ-4%, על רקע עלייה במלאי הנפט הגולמי בארה"ב בשבוע שעבר. החוזים על הנפט הגולמי למסירה בספטמבר נסגרו במחיר של 63.25 דולר לחבית, ירידה של 2.83 דולרים, במסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק. כעת נסחרים החוזים לספטמבר ב-63.73 - עלייה של 48 סנט, במסחר האלקטרוני שלאחר הסגירה בניו יורק.



מניות חברות האנרגיה האירופיות רושמות ירידות: BP, חברת הנפט הגדולה ביבשת, יורדת ב-1.7%; ענקית בתי הזיקוק טוטאל מאבדת 1.4%; רפסול רושמת ירידה של 1.1%.



רויאל בנק אוף סקוטלנד (RBS), הבנק השני בגודלו באירופה, ובנק אוף צ'יינה, הבנק השני בגודלו בסין, הודיעו היום כי הגיעו להסכם על יצירת שותפות אסטרטגית. במסגרת ההסכם, RBS יוביל השקעה של 3.1 מיליארד דולר, תמורת 10% מבנק אוף צ'יינה. מתוך כך, ישקיע הבנק הבריטי 1.6 מיליארד דולר בעצמו. RBS אמר כי יגייס את הכסף להשקעה באמצעות מכירת מניותיו בבנק הספרדי סנטאנדר (SCH).



רויאל בנק אוף סקוטלנד אמר כי הוא ושותפיו להשקעה התחייבו להחזיק בהשקעתם בבנק אוף צ'יינה למשך שלוש שנים, והוסיף כי אין לו תוכניות להגדיל את השקעתו בבנק הסיני. בנוסף, שני הבנקים הסכימו לשתף פעולה במגוון של פעילויות עסקיות ונושאים תפעוליים. RBS אף ימנה דירקטור למועצת המנהלים של בנק אוף צ'יינה. מניית רויאל בנק אוף סקוטלנד עולה ב-2.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully